اصفهان؛

کاشت 550 هزار درخت در اصفهان از ابتدای سال جاری

شهردار اصفهان گفت: در راستای توسعه فضای سبز حجمی اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون 550 هزار اصله درخت در شهر اصفهان کاشته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی‌نژاد امروز در مراسم درختکاری اصحاب رسانه اصفهان اظهار کرد: امسال در هفته درختکاری با مشارکت شهروندان در تمامی مناطق و محلات شهر اقدام به کاشت درخت شد.

وی افزود: اگر هر شهروند یک درخت بکارد، در واقع 2 میلیون درخت در شهر اصفهان کاشته می‌شود که موضوع کاشت درخت بسیار مورد اهمیت است اما پس از آن باید به حفظ و نگهداری از آن هم باید توجه داشت که این اقدام باید توسط اصحاب رسانه انجام شده و مردم به حفظ و نگهداری از درختان تشویق شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه درختکاری مهم‌ترین عامل در تلطیف هوای شهر است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید تلاش کنند با فرهنگ‌سازی مردم را با درختان آشتی دهند تا مردم کاشت و حفظ درخت را یک فریضه بدانند و در حفظ و نگهداری از آن‌ها کوشا باشند.

وی با اشاره به تعداد درختان غرس شده در شهر اصفهان از ابتدای سال تا کنون ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 370 هزار اصله درخت در شهر اصفهان کاشته شده است.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: هم‌چنین در هفته جاری نیز 208 هزار اصله درخت از سوی شهرداری در شهر کاشته شده و 70 هزار اصله به درخواست مردم در باغچه‌های منازل و 30 هزار اصله هم به درخواست پادگان‌های نظامی کاشته شد.

وی با بیان اینکه در مجموع در هفته درختکاری 308 هزار اصله درخت در سطح شهر اصفهان کاشته شده است، خاطرنشان کرد: در راستای توسعه فضای سبز حجمی از ابتدای سال جاری نیز تاکنون 550 هزار اصله درخت در شهر اصفهان کاشته شد.

شهردار اصفهان عنوان کرد: با توجه به وضعیت کمبود آب در شهر اصفهان، از گونه‌های درختان مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم اصفهان استفاده شده است.

جمالی‌نژاد در رابطه با مراسم غرس و کاشت درخت توسط اصحاب رسانه اصفهان گفت: امروز نیز در ورودی نمایشگاه اصفهان 200 اصله نهال از سوی اهالی رسانه کاشته شد.

وی در پایان تأکید کرد: فضای محل جدید نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان حدود 17 هکتار است که 5 هکتار از فاز اول آن به فضای سبز اختصاص یافته است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.