اصفهان؛

کیونگ جو به عقد خواهر خواندگی اصفهان در آمد

شهردار اصفهان گفت: جاذبه های شهر اصفهان باعث شده تا اکثر شهرهای مهم دنیا برای انعقاد خواهرخواندگی با اصفهان به این شهر نزدیک شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد، در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی جاده ابریشم ایران و کره جنوبی، با اشاره به سفر گروه 20 نفره کره ای که با هدف احیای جاده ابریشم امروز وارد اصفهان شدند؛ اظهار کرد: قصد داریم با امضای تفاهم نامه همکاری بین اصفهان و کیونگ جو کره ارتباطات فرهنگی و اقتصادی بین دو شهر را تقویت کنیم.

وی افزود: در گذشته بین اصفهان و شهر کیونگ جو کره تبادلات و ارتباطات زیادی وجود داشته که امید است با امضای توافق نامه همکاری بین شهرداران این دوشهر این ارتباطات تقویت شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اصفهان از لحاظ فرهنگی و تمدنی بسیار غنی است و با جاذبه های تاریخی و میراثی قابل توجه، هر بیننده و گردشگری را مجذوب خود می کند.

وی با اشاره به اینکه مسیر جاده ابریشم تا سده پانزدهم میلادی به مدت 1700 سال، بزرگترین شبکه بازرگانی دنیا بوده؛ افزود: جاده ابریشم یا راه ابریشم شبکه راههای به هم پیوسته با هدف بازرگانی در آسیا بود که شرق، غرب و جنوب آسیا را به هم پیوند می داد و این مناطق را به شمال آفریقا و غرب اروپا متصل می کرد.

جمالی نژاد با بیان اینکه شهر کیونگ جو از لحاظ فرهنگی و تاریخی در بین شهرهای کره جنوبی سرآمد است؛ خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ سال پيش از طريق جاده ابريشم ارتباطاتي بين ايران و كره وجود داشته است اما امروز ما براي تقويت و توسعه اين ارتباطات تصميم گرفتيم در جهت احياي جاده ابريشم قدم برداريم.

وی تصريح كرد: با احياي جاده ابريشم در نظر داريم علاوه بر ارتباطات اقتصادي و فرهنگي در جهت توسعه ارتباطات اجتماعي، علمي و دانشگاهي گام برداريم.

شهردار اصفهان ضمن اشاره به ایجاد خواهرخواندگی میان اصفهان و کیونگ جو، گفت: امروز خوشحالیم که پیش تفاهم نامه خواهر خواندگی اصفهان و شهر کیونگ جو مورد بررسی و امضا قرار گرفت و امیدواریم در آینده نزدیک شهر کیونگ جو کره جنوبی به عنوان پانزدهمین شهر به عقد خواهرخواندگی اصفهان در بیاید.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه دیپلماسی عمومی مکمل دیپلماسی رسمی است؛ اظهار کرد: اگر بتوانیم دیپلماسی عمومی را در قالب توسعه دیپلماسی شهری فعال کنیم؛ می تواند کمک بزرگی به دولتمردان در جهت گسترش تبادلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی کشور باشد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های عظیم اصفهان در زمینه دیپلماسی فرهنگی و عمومی، تصریح کرد: جاذبه های شهر اصفهان باعث شده تا اکثر شهرهای مهم دنیا برای انعقاد خواهرخواندگی با اصفهان به این شهر نزدیک شوند.





انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.