قزوین؛

تجلیل از فعالان کانونهای مساجد

در مراسمی از فعالان کانونهای فرهنگی، هنری مساجد استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ در این مراسم از چهار امام جماعت، ۱۱ رابط فرهنگی، ۱۱ مسئول کانون و یک هیئت امنای برتر کانونهای فرهنگی، هنری مساجد تجلیل شد.
 
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در این مراسم گفت : در حال حاضر ۳ هزار کانون در کشور در زمینه‌های مختلف از جمله قرآن و کتابخانی فعال است.
 
طاهریان همچنین از فعالیت ۷۵۰ کانون تخصصی در ۲۲ رشته از جمله ولایت، مهدویت، نماز، آی تی، سرود و هنرهای نمایشی خبر داد و افزود: بیش از ۲ میلیون نفر از جوانان و نوجوانان با این فعالیت‌ها مرتبط هستند.
 
وی با بیان اینکه این ستاد دارای ۱۳ هزار کتابخانه مخزن دار و باز است افزود: بیش از یک میلیون نفر از این کتابخانه‌های مساجد استفاده می‌کنند.
 
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد با بیان اینکه اوج حضور جوانان با این کانون در تابستان است: بیش از ۲ میلیون نفر از جوانان در فعالیتهای تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت شرکت داشته اند.
طاهریان همچنین با اشاره به اینکه مسجد یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور است افزود: مسجد مستحکم‌ترین پایگاه برای دفاع از ارزشهای انقلاب است.
 
وی با بیان اینکه مهمترین کارکرد مسجد عبادی است اضافه کرد: کارکردهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی از کارکردهای دیگر مساجد است.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین هم در این همایش با بیان اینکه توسعه کانون‌های روستایی از رسالت‌های این دبیرخانه است گفت : ۱۴۸ کانون شهری و ۱۷۷ کانون روستایی در استان فعالیت می کند.
 
حجت الاسلام علی رمضانی افزود: ۱۳ هزار و ۵۵۵ نفر در برنامه‌های اوقات فراغت این کانون حضور فعال داشته اند و: هزار و ۴۵۰ برنامه مختلف، ۴۷ هسته پژوهشی شامل برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و آموزشی در سطح استان اجرا شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه رمز موفقیت مسجد داشتن امام جماعت خوب است گفت: از عمران‌های فیزیکی کم و به عمران‌های فرهنگی مساجد اضافه کنیم.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرنگی هنری مساجد اضافه کرد: نیاز به هیات امنای جوان در مساجد یکی دیگر از نیازهای مساجد است تا پیشکسوتان همپای جوانان شور و نشاط داخل مسجد را فراهم کنند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این همایش گفت:: نباید بگذاریم با عملکرد غلط، افراد از مساجد دور شوند.
 
اسکندری نژاد افزود: باید از عنصر تاثیر گذار هنر برای انتقال آموزه‌های دینی استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار