واعظی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ظرفیت انتقال اطلاعات در پروژه «تلاش 3» به 10هزار گیگابایت بر ثانیه رسیده است/ اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات بهترین خاطره من از سال 95

وزیر ارتباطات گفت: در پروژه «تلاش 3» ظرفیت انتقال اطلاعات به 10هزار گیگابایت بر ثانیه رسیده است.

محمود واعظی وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات وزارت متبوع خود در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: 7 پروژه اقتصاد مقاومتی خود را در اولویت برنامه های خود قرار دادیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت های مالی که اکثریت وزارتخانه ها از جمله وزارتخانه ارتباطات با آن مواجه بود، سعی کردیم با انجام برخی جابه جایی ها به مواردی که مربوط به اقتصاد مقاومتی می شد توجه بیشتری کرده تا پیشرفت بیشتری داشته باشیم که خوشبختانه برخی از این به پروژه ها به بهره برداری رسید.

وزیر ارتباطات بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک را یکی از اقدامات مهم وزارتخانه متبوعش دانست و تصریح کرد: توسعه زیرساخت لایه انتقال شبکه ارتباطی کشور در سه فاز انجام شد که در ابتدای دولت ظرفیت آن هزار گیگابایت بود و در فاز دوم در فروردین ماه سال ۹۵ به چهار هزار گیگابایت رسید. هم‌اکنون در پروژه «تلاش 3» ظرفیت انتقال اطلاعات به 10هزار گیگابایت بر ثانیه رسیده است.

واعظی تصریح کرد: با اجرای این پروژه، اختلالاتی که ممکن بود در نقاط مختلف شبکه روی دهد، از بین می‌رود و در نهایت شاهد سرعت بهتر و کیفیت بهتر در شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود.

وزیر ارتباطات بهترین خاطره خود از سال 95 را اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار