اصفهان؛

وجود 600گونه گیاهان دارویی در نطنز

دبیر دومین جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز از وجود 600 گونه گیاهان دارویی در نطنز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمودرضا فقیهی امروز در نشست خبری دومین جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز که در محل خانه تاریخی توسلیان برگزار شد اظهار کرد: این جشنواره در سال 93 با وجود حدود 700 خبری که از آن در رسانه‌ها منتشر شد بازدهی خوبی داشت و از آن زمان تاکنون کارهای زیادی در راستای کاشت و افزایش سطح کشت گیاهان دارویی با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان شده است و ظرفیت‌های پذیرش گردشگر همچون خانه‌هایی چون همین خانه بوم گردی توسلیان و هتل در حال ساخت و ... نیز به نطنز افزوده خواهد شد.

وی افزود: حدود 2300 گونه گیاه دارویی در کشور شناخته شده که 600 نوع آن در منطقه نطنز وجود دارد و وجود 5 اقلیم گیاهان دارویی در شهرستان ما از بین یازده اقلیم ایران نشان‌دهنده ظرفیت بالایی برای کاشت و برداشت گیاهان دارویی در اینجاست.

دبیر دومین جشنواره طب سنتی و گیاهان دارویی نطنز با اشاره به سؤال وجود معادن خاطر نشان کرد: جشنواره گیاهان دارویی در راستای معرفی و حفظ گونه‌های گیاهی و طبیعت نطنز گام بر می‌دارد و قرار است برخی گیاهان دارویی آن به شکل باغ موزه حفظ شوند.

وی همچنین با نام بردن از گیاهان زعفران و گل محمدی ظرفیت کاشت و افزایش و معرفی این گیاهان را در شهرستان نطنز خوب توصیف کرد.

فقیهی گفت: جشنواره بهاره امسال با شعار احتمالی  «سلامت را از طبیعت هدیه بگیریم» برگزار می‌شود و ما امیدواریم بتوانیم حلقه اتصال تولید فرآوری و بازاریابی گیاهان دارویی حوزه شهرستان نطنز و کرکس باشیم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.