شیراز؛

هشدار در خصوص استفاده از پتو و تشک های غیراستاندارد

رئیس اتحادیه پتوفروشان و فرآورده‌های اسفنجی در خصوص مصرف پتو و تشک های قاچاق و غیراستاندارد هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی ذاکر عباسعلی رئیس اتحادیه پتوفروشان و فرآورده‌های اسفنجی شیراز با بیان اینکه پتوی قاچاق 2 معضل بزرگ را در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: اولین معضل پتوهای قاچاق، معضل اقتصادی است که در قالب تعطیلی کارخانه‌های تولیدکننده پتو و بیکاری کارگران جلوه‌گر می شود.
 
ذاکر عباسعلی افزود: دومین معضل اما مستقیم به خود مصرف‌کننده پتوی قاچاق برمی‌گردد و این افراد بهای بسیار گزافی را برای خرید پتوهای به ظاهر ارزان قاچاق می‌پردازند و آن بها، سلامتی‌شان است.
 
وی با اشاره به فعالیت بالغ بر 8 کارخانه تولید پتو در سطح کشور، ادامه داد: در هرکدام از این کارخانه‌ها بالغ بر 500 نفر نیروی کار فعالیت می‌کنند که در صورت نداشتن فروش تولیداتشان در بازار یا با بیکاری مواجه می‌شوند و یا با تعطیلی کارخانه که در نهایت چند هزار خانواده تحت تاثیر مصرف پتوی قاچاق از درآمد مورد نیاز خود برای تامین معاش محروم می‌شوند.
 
ذاکر عباسعلی بیان کرد: پتوهای قاچاق عمدتاً از مواد پلی استر درجه 3 ساخته می‌شود که خود این مواد پلی استر از بازیافت ظروف نوشابه و آب معدنی به صورت غیربهداشتی به دست می‌آید.
 
وی اظهار داشت: در واقع نخ استفاده شده در پتوهای قاچاق، نخ های طبیعی و پلی‌استرهای تولید شده از مواد اولیه درجه یک نیستند؛ بلکه پلی استرهای درجه 3 است که استفاده از آنها سبب بروز حساسیت‌های پوستی و تنفسی در مصرف‌کنندگان می‌شود و در بلندمدت سلامتی آنها در معرض خطرات جدی قرار می‌گیرد.
 
رئیس اتحادیه پتوفروشان و فرآورده‌های اسفنجی شیراز تصریح کرد: مشکل دیگری که پتوهای قاچاق دارد این است که عملاً آن ها به عنوان پوششی برای قاچاق کالاهایی مثل موبایل و تجهیزات برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای فرد قاچاق‌کننده، کیفیت آنها به هیچ وجه مهم نیست.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار