کرمان؛

اجرای عملیات بیولوژیک نهالکاری در اراضی رودبار جنوب

معاون منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: عملیات بیولوژیک نهالکاری در سطح 300 هکتار از اراضی شهرستان رودبار جنوب اجرا می شود.

 اجرای عملیات بیولوژیک نهالکاری در اراضی رودبار جنوببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی قادری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت: عملیات بیولوژیک نهالکاری در سطح 300 هکتار از اراضی شهرستان رودبار جنوب و در راستای تحقق پروژه ‌های شاخص اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.

وی اولویت پروژه های اقتصاد مقاومتی در منطقه رودبار جنوب را نهالکاری در سطح 300 هکتار از اراضی برشمرد و افزود: عملیات بیولوژیک نهالکاری در راستای تحقق و عملیاتی کردن پروژه‌ های شاخص اقتصاد مقاومتی در 300 هکتار از اراضی هدف با هماهنگی منابع طبیعی به عنوان دستگاه ناظر اجرا می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ ای از تالاب جازموریان در شهرستان رودبار جنوب قرار گرفته و 25 درصد ریزگردهای کشور به دلیل خشک شدن اب این تالاب است، اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است.

قادری از اجرای پروژه ‌های شاخص منابع طبیعی در زمینه اقتصاد مقاومتی با همکاری محیط زیست خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم گامی موثر در راستای ارتقا توسعه فضای سبز شهرستان رودبار جنوب، کنترل ریزگردها و کاهش آثار مخرب بیابانزایی برداریم.

وی بیان کرد: به منظور تجلیل از فعالان این عرصه، از 30 نفر از اعضای فعال شرک تعاونی، همیاران طبیعت و طرح ترسیب کربن با اهدای لوح و هدیه تجلیل شده است.

وی همچنین با اشاره به سومین سال اجرای پروژه ترسیب کربن در منطقه جازموریان از توابع شهرستان رودبار جنوب افزود: این پروژه با رویکرد مشارکت مردم در مدیریت بهره‌ برداری از منابع طبیعی و با پشتوانه دولت اجرا می‌ ‎شود.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در جنوب کرمان اجرای پروژه ترسیب کربن در شهرستان رودبار جنوب کلید خورد افزود: اقداماتی در این زمینه در راستای ایجاد زیرساخت‌ ها، توانمندسازی جوامع محلی و معیشت پایدار در شهرستان رودبار جنوب انجام شده است.

قادری تصریح کرد: هدف از اجرای پروژه طرح ترسیب کربن، ایجاد معیشت پایدار در بین جوامع محلی و کاهش تبعات اجتماعی و اقتصادی در بین روستاییان است.

وی افزود: تسهیلاتی با راه‌ اندازی صندوق ‌های خرد روستایی و در راستای توسعه پایدار به مردم شهرستان رودبار جنوب اعطا و با استفاده از آن مشاغلی ایجاد شد که تأثیر آن بسیار ملموس و قابل مشاهده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ادامه داد: در صددیم، طی سال‌ های آینده تمام روستاهای شهرستان رودبار جنوب را زیر پوشش طرح ترسیب کربن قرار دهیم.

قادری جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها را از جمله مهمترین اهداف اجرای پروژه طرح نرسیب کربن در مناطق مختلف ذکر و عنوان کرد: با گسترش این پروژه می‌ توانیم، گام ‌های بلندتری در بخش های اجتماعی و اقتصادی روستاها برداریم.

شهرستان رودبار جنوب 13 هزار و 200 کیلومتر مربع مساحت دارد و مرکز آن شهر رودبار در فاصله ۳۳۳ کیلومتر مربعی از مرکز کرمان واقع شده است. 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار