اصفهان؛

پرداخت 20 میلیارد ریال خسارت به مرغداران اصفهانی

20 میلیارد ریال برای جبران خسارت آنفلوآنزای پرندگان به واحدهای تولید طیورصنعتی و روستایی در استان اصفهان اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت : بر اساس دستور العمل موجود میزان غرامت بر آورد شده قابل پرداخت حدود 20 میلیارد ریال است که از این میزان، حدود 16 میلیارد ریال به حوزه طیور صنعتی و 4 میلیارد ریال به طیور بومی و روستایی اختصاص پیدا خواهد کرد. 

دکتر شهرام موحدی با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دراستان اصفهان گفت: ازمجموع حدود 25 میلیون قطعه طیور صنعتی در استان اصفهان حدود 3 میلیون قطعه و از مجموع 2.5 میلیون قطعه طیور بومی و روستایی استان، حدود 17 هزار قطعه بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تلف شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون کمتر از یک درصد ازطیور بومی و سه درصد از طیور صنعتی معدوم شده افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان دامپزشکی استان اصفهان سلامت بیش از99 درصد طیور بومی و 97 درصد طیور صنعتی تامین شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه پرداخت غرامت ها در برخی از روستاهای استان آغاز شده است گفت: در تلاشیم تا نسبت پرداختی ها را افزایش دهیم و کار پرداخت غرامت ها را تا اواخر فروردین ماه به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه هیچگونه نگرانی برای خرید ومصرف گوشت مرغ، شترمرغ، بلدرچین و تخم مرغ ازفروشگاه های مورد تایید دامپزشکی وجود ندارد افزود: تمام گوشت های طیور دارای کد بهداشتی دامپزشکی در بازار و فرآورده های جانبی،با نظارت مستقیم و سخت گیرانه دامپزشکی انجام می شود.

وی افزود : سلامت گوشت تمام طیور ( مرغ، شترمرغ، بلدرچین و کبک) که به صورت صنعتی در کشتارگاه های مجاز کشتار می شوند و گوشت آنها از پروانه بهداشتی دامپزشکی برخوردارند ، مورد تایید است.

وی افزود: مردم از خرید هرگونه تخم پرندگان به عنوان تخم مرغ بومی ‌(فاقد کد بهداشتی دامپزشکی) خودداری کنند.

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N8 ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است که در شماری از استان ها از جمله استان اصفهان شیوع یافته است.





انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.