انتقاد وزارت دفاع روسیه از سازمان منع تسلیحات شیمیایی

وزارت دفاع روسیه از وقت‌کشی سازمان منع تسلیحات شیمیایی در روند بررسی حملات شیمیایی عناصر مسلح به شهر حلب سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه، سازمان منع تسلیحات شیمیایی را به وقت‌کشی در بررسی پرونده حملات شیمیایی در حلب متهم کرد.

این وزارتخانه از عملکرد سازمان منع تسلیحات شیمیای در بررسی چندین ماهه حملات شیمایی صورت گرفته در حلب از سوی عناصر مسلح انتقاد کرد.

ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، باتوجه به تایید ادعاهایی درباره حملات شیمیایی دولت سوریه از سوی سازمان بین المللی منع تسلیحات شیمیایی، گفت: این سازمان  در خصوص بررسی حملات شیمیایی گروه های مسلح سوریه به حلب، بیش از اندازه وقت کشی کرده است.

وی گفت: عجیب است که چرا سازمان منع تسلیحات شیمیایی با همین دقتی و سرعتی که شایعات مربوط به حملات شیمیایی دولت سوریه را -که از سوی شبکه های اجتماعی معاند مطرح شده بود- بررسی کرد، حملات عناصر مسلح را بررسی نمی کند.

سخنگوی وزارت دفاع در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا وقت آن نرسیده است که سازمان منع تسلیحات شیمیایی در روش عملکرد خود در این حوزه بازنگری کند؟!

وی همچنین از بی تفاوتی این سازمان درخصوص استفاده سلاح های شیمیایی از سوی گروه تروریستی داعش در شهر موصل عراق نیز انتقاد کرد.

کوناشینکوف گفت: در هفته گذشته عناصر مسلح بارها از سلاح شیمیایی در موصل علیه غیرنظامیان استفاده کرده اند، اما غرب و به ویژه سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره این مسئله حتی ابراز شگفتی هم نکرده اند.

وزارت دفاع روسیه در نوامبر 2016 با کشف انباری از ماده خردل در شهرک "معراته ام حوش" در حومه حلب، استفاده عناصر مسلح از سلاح شیمیایی در این شهر را  تایید کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار