سخنگوی کاخ سفید: آمار اشتغال در دولت اوباما "ساختگی" بود

شان اسپایسر در پنجاهمین روز از ریاست جمهوری ترامپ، توجه اذهان عمومی را به آمار و ارقام رشد بازار کار و اشتغال در آمریکا جلب کرد و مدعی شد آمار ارائه شده اشتغال در دولت پیشین آمریکا کاملا ساختگی بود.

شان اسپایسر: آمار اشتغال در دولت پیشین آمریکا به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ "شان اسپایسر"، سخنگوی کاخ سفید مدعی شد آمار اشتغال که در دولت پیشین آمریکا ارائه می‌شد "ساختگی" بود و آمار واقعی و قابل اعتماد مربوط به دولت ترامپ است.

اسپایسر در نشست خبری کاخ سفید به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور این موضوع را واضح بیان کرده است. آمار اشتغالی که در دولت قبل ارائه شد ساختگی است و در حال حاضر شاهد آمار واقعی رشد بازار هستیم.

اسپایسر در عین حال مدعی شد در نخستین ماه ریاست جمهوری دونالد ترامپ 235 هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد شد. این در حالی است که آمار رشد اشتغال در ماه ژانویه (ماه پایانی ریاست جمهوری اوباما) 238 هزار مورد اعلام شده است.

وی ادامه داد: نرخ رشد اشتغال در آمریکا نه تنها به خاطر اقدامات اجرایی رئیس جمهور بلکه بخشی از آن نیز ناشی از افزایش اعتماد و خوش‌بینی به اقتصاد است که رئیس جمهور در مبارزات انتخاباتی وعده آن را داده بود.

اسپایسر با اشاره به تعهدات ترامپ مبنی بر رشد بازار کار گفت: رئیس جمهور ترامپ دقیقا می‌داند کدام بخش تجارت نیاز به رشد دارد؛ بنابراین افزایش دستمزد‌ها و ثبات در بازار کار امری بدیهی است. در حال حاضر، شاهد رشد قابل توجهی در بخش معدن، ساخت و ساز و تولید هستیم و با حضور بخش خصوصی در پروژه‌های زیرساختی و خروج از پیمان تجاری اقیانوس آرام موسوم به ترنس-پسیفیک، روند رشد اقتصاد آمریکا و ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر تسریع می‌شود.

دونالد ترامپ با اشاره به این موضوع که خروج از پیمان ترنس- پسیفیک به سود کارگران آمریکایی است، با امضای یک دستور اجرایی در 23 ژانویه از شراکت در این پیمان کناره گیری کرد. با توجه به آخرین آمار ارائه شده، نرخ بیکاری در آمریکا 4.7 درصد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار