اقدام نژادپرستانه یک معلم آمریکایی در برخورد با دانش‌آموزان مهاجر

امتناع معلم یکی از دبیرستان‌های هاوایی از تدریس به دانش آموزان مهاجر با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز؛ امتناع معلم بزرگترین دبیرستان هاوایی از درس دادن به دانش‌آموزان مهاجر موجی از انتقادها را در پی داشته است. بر اساس گزارش‌ها، "جان سالیوان"، معلم دبیرستان "کمپل" چهارشنبه گذشته در راستای حمایت از فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ - رئیس جمهور آمریکا - با ارسال ایمیلی به پرسنل اداری این دبیرستان اعلام کرد به دانش آموزان مهاجری که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند، درس نخواهد داد. 

سالیوان در این ایمیل خطاب به مدیریت مدرسه نوشت: "والدین دانش‌آموزان مهاجر باید همانند سایر خارجی‌های آمریکا برای اقامت در این کشور درخواست بدهند. مادامیکه اقامت آن‌ها در آمریکا غیرقانونی است، من به آن‌ها درس نخواهم داد."

اقدام شرم‌آور یک معلم آمریکایی در برخورد با دانش‌آموزان مهاجر

تاکنون گزارشی از نحوه برخورد مدیران دبیرستان کمپل با این معلم منتشر نشده است؛ با این حال، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش آمریکا اقدام این معلم را "بسیار مایوس‌کننده و نگران‌کننده" قلمداد کرد.

دونالد ترامپ هفته گذشته با امضای یک دستور اجرایی جدید خواستار برخورد جدی‌تر در اجرای قوانین مهاجرتی و سرعت بخشیدن به اخراج مهاجران غیرقانونی از این کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار