ایالت مریلند به مخالفان فرمان مهاجرتی ترامپ پیوست

دادستان کل مریلند از پیوستن این ایالت به یک دادخواست عمومی علیه فرمان مهاجرتی جدید ترامپ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ایالت مریلند آخرین ایالتی است که روز جمعه به جمع مخالفان قانونی فرمان مهاجرتی جدید ترامپ پیوست. دادستان کل مریلند اعلام کرد این ایالت به طرح اقامه دعوی ایالت واشنگتن و چندین ایالت دیگر علیه فرمان مهاجرتی جدید ترامپ پیوسته است. 

«برایان فراش»، دادستان کل مریلند، اعلام کرد روز دوشنبه به طور رسمی به دادخواست قانونی علیه فرمان مهاجرتی جدید ترامپ خواهد پیوست. وی در بیانیه ای اظهار کرد: «دولت آمریکا بر اجرای سیاستی غیرانسانی و خلاف قانون اساسی اصرار می ورزد. چنین سیاستی آمریکا را امن‌تر نخواهد کرد؛ بلکه امنیت ما را از بین خواهد برد.»

فرمان مهاجرتی جدید ترامپ قرار است از روز پنجشنبه هفته جاری (26 اسفند) اجرایی شود. فرمان مهاجرتی قبلی که در 27 ژانویه صادر شده بود، موجب بروز اعتراضات شدیدی در آمریکا و مجامع بین المللی شد. مخالفان معتقدند چنین سیاستی خلاف قانون اساسی آمریکا و مصداق عینی تبعیض علیه مسلمانان است.

از سوی دیگر، دولت آمریکا مدعی است رئیس جمهور در اعمال چنین سیاست‌هایی مختار است و چنین فرمان های مهاجرتی برای حفاظت از جان آمریکایی‌ها در برابر حملات تروریستی ضروری است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار