کرزی: نقش افغانستان در سازمان ملل صرفا تشریفاتی است

رئیس جمهور سابق افغانستان نقش کشورش در سازمان ملل را نمادین خواند و گفت: این سازمان تنها در خدمت چند کشور قدرتمند جهان قرار گرفته است.

حامد کرزی:افغانستان در سازمان ملل نقش سمبولیک داردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در نشست شبیه‌سازی سازمان ملل که با حضور معاون سفیر اتحادیه اروپا و دیپلمات‌های کشورهای غربی در کابل برگزار شد، از سازمان ملل انتقاد کرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: سازمان ملل تنها در گرو چند کشور قدرتمند دنیا قرار گرفته است و کشورهایی مانند افغانستان فقط نقش نمادین و تشریفاتی در این سازمان دارند.

کرزی افزود: در دوران ریاست جمهوریش که به نمایندگی از افغانستان در نشست مجمع عمومی این سازمان حضور می‌یافت، پس از ساعت‌ها انتظار و سخنرانی سران کشورهای قدرتمند در آخر نشست زمانی به کشورهای مانند افغانستان نوبت می‌رسید که اکثر اعضا، آن نشست را ترک کرده بودند.

«جورج کنینگهم» معاون سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان که در این نشست حضور داشت نیز گفت: اتحادیه اروپا و سازمان ملل در راستای برقراری صلح و ثبات در افغانستان تلاش می‌کنند.

وی افزود: سازمان ملل در واقع در سایر نقاط جهان نیز برای صلح، توسعه اقتصادی، حقوق بشر، عدالت اجتماعی و اجرای قانون فعالیت می‌کند.

معاون سفیر اتحادیه اروپا تاکید کرد که اتحادیه اروپا به هدف ایجاد ثبات و توسعه اقتصادی به طور مشترک با سازمان ملل در افغانستان تلاش کرده است.

عملکرد سازمان ملل در افغانستان از سوی مقامات کشورهای خارجی و برخی از مقامات سابق افغانستان همواره با انتقاد مواجه بوده است.

دو روز قبل مقامات افغان در پی سکوت سازمان ملل در رابطه با اخراج دست جمعی پناهجویان افغان و تخطی‌های مرزی و موشکباران مناطق مرزی در شرق افغانستان شکایت‌نامه رسمی را از این کشور به سازمان ملل ارائه کردند.

بر خی از کارشناسان معتقد هستند که سازمان ملل در بحران‌های موجود در افغانستان هیچ نقش سازنده‌ای نداشته است. 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار