نماینده انگلیس در سازمان ملل: ایران از نفوذ خود برای ایجاد صلح در سوریه استفاده نمی‌کند!

نماینده انگلیس در سازمان ملل مدعی شد ایران برای برقراری صلح در سوریه تلاش نمی‌کند.

نماینده انگلیس در سازمان ملل: ایران از نفوذ خود برای ایجاد صلح در سوریه استفاده نمی‌کند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تصویری رویترز، ماتیو ریکرافت، نماینده انگلیس در سازمان ملل، که دولتش رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان است، مدعی شد: ایران از نفوذ خود بر طرف‌های سوری برای رسیدن به صلح استفاده نمی کند.

وی مدعی شد: ایران نفوذ دارد، ایران نفوذ مستقیمی بر برخی از طرف های سوری دارد و از نفوذ خود برای ایجاد صلح استفاده نمی‌کند؛ بلکه برخلاف این موضوع عمل می‌کند. بنابراین ما از ایران می‌خواهیم که بیشتر به نقش مسئولانه خود عمل کند تا این موضوع را تضمین کند که برخی از گروه‌ها که به گونه‌ای تحت نفوذ هستند به طرف فرآیند سیاسی حرکت کنند و برای آتش‌بس کامل و دسترسی کامل به کمک‌های بشردوستانه احترام قائل شوند.

نماینده انگلیس در سازمان ملل افزود: فرآیند آستانه (مذاکرات طرف‌های سوری) یکی از روش‌های صحیح رسیدن به فرآیندی سیاسی در ژنو است و گروه آستانه که ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامن‌های محسوب می‌شوند، بیشتر مسئوولیت آنها این است که این موضوع را تضمین کنند که آتش‌بس را تضمین و تقویت کنند. 

ماتیو ریکرافت در ادامه مدعی شد این مثال خوبی است که از ایران می خواهیم که از موقعیت  خود -به عنوان یکی از ضامنان فرآیند آستانه- بر حزب‌الله و دیگر گروه‌هایی که بر آنها نفوذ دارد، فشار آورد تا به آتش‌بس به طور کامل پایبند باشند و آن را به هیچ وجه نقض نکنند و در فرآیند ارسال کمک‌های بشردوستانه مانع‌تراشی نکنند و سپس اجازه فرآیندی سیاسی برای حرکت به جلو تحت نظارت سازمان ملل را بدهند.     


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار