عفو بین الملل: عربستان از بمب‌های خوشه‌ای برزیلی در مناطق مسکونی یمن استفاده می کند

عفو بین الملل اعلام کرد ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در تهاجم به یمن، از بمب های خوشه ای برزیلی بر ضد مناطق مسکونی استفاده می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان عفو بین الملل، ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، در جنگ یمن از بمب های خوشه ای ساخت برزیل بر ضد مناطق مسکونی استفاده می کند.

بر این اساس، سازمان عفو بین الملل در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است خاطر نشان می کند ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، در جنگ یمن از بمب ها و راکت هایی استفاده نموده که ساخت کشور برزیل است و حاوی مواد و مهمات ممنوعه است. ائتلاف ضد یمن با استفاده از این بمب ها تاکنون سه منطقه مسکونی و زمین های کشاورزی اطراف شهر صنعا را بمباران کرده است. در این بمباران ها دو شهروند غیرنظامی یمنی زخمی و خسارات مادی بر جای مانده است. این حملات در تاریخ پانزدهم فوریه سال دو هزار و هفده میلادی و در ساعت بیست و دو صورت گرفته است. در طول شانزده ماه گذشته این سومین بار است که عربستان سعودی از بمب های خوشه ای ساخت برزیل به کارگیری می کند.

لین مالووف، مدیر تحقیقات دفتر منطقه ای بیروت در این خصوص گفت: ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی استفاده از بمب های خوشه‌ای را در حالی توجیه می کند که بر رعایت قوانین بین المللی تاکید دارد؛ با وجود این که شواهد فراوانی از جان باختن افراد غیرنظامی در بین مردم گرفتار در این جنگ وجود دارد.» بمب ها و تسلیحات خوشه ای باعث کشتار غیر قابل تصور شهروندان غیرنظامی می شود و قوانین بین المللی انسانی، استفاده از این نوع تسلیحات را در هر شرایطی ممنوع کرده است. ضروری است کشور برزیل هر چه سریعتر به کنوانسیون منع تولید و انتشار تسلیحات خوشه ای بپیوندد و عربستان سعودی و اعضاء ائتلاف نیز در جنگ یمن استفاده از این نوع تسلیحات را متوقف نماید. کارمندان مرکز اجرایی اقدام یمن در تحقیقی که به فاصله کمتر از نیم ساعت پس از بمباران، در منطقه انجام دادند، دریافتند در اواخر ماه ژانویه و در جریان حمله به منطقه ای در فاصله پنج کیلومتری جنوب شهر صنعا، عربستان سعودی از تسلیحات غیرمتعارف خوشه ای استفاده کرده است. بنا بر اظهارات شاهدان عینی و ساکنان مناطق بمباران شده، راکت ها و بمب های خوشه ای به مناطق مسکونی المللاح، احفاد بلال و مزارع و کشتزارهای اطراف آن اصابت کرده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار