در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هدف ارتش ترکیه از احداث پایگاه نظامی مثلث شیطان چیست؟

یک کارشناس مسائل سیاسی اهداف ترکیه از ایجاد پایگاه نظامی مثلث شیطان در استان حکاری را تشریح کرد.

هدف ارتش ترکیه از احداث پایگاه نظامی مثلث شیطان چیست؟حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره اهداف ارتش ترکیه در ایجاد پایگاه نظامی مثلث شیطان در استان حکاری عنوان داشت: دولت رجب طیب اردوغان در سوریه و عراق به یکسری ماجراجویی دست زده و ایجاد یک پایگاه نظامی در مثلث مرزی ترکیه- ایران - عراق نیز با همین هدف صورت گرفته است. 

وی افزود: ارتش ترکیه با احداث این پایگاه نظامی به دنبال تسلط بر مناطق مرزی و جنوب شرق ترکیه است. 

هانی زاده با اشاره به تلاش ترکیه برای حضور نظامی در منطقه یادآور شد: هدف دیگر احداث  پایگاه نظامی مثلث شیطان  حضور مستمر در جغرافیای عراق و سوریه است. 

وی ادامه داد: حضور ترکیه در مثلث مرزی با همسایگانش نوعی ماجراجویی جدید نظامی است که موجبات ایجاد مشکلات امنیتی برای همسایگان ترکیه می شود. ارتش ترکیه با احداث پایگاه نظامی مثلث شیطان به نوعی به دنبال پرکردن جای خالی داعش در عراق و سوریه (نظارت از طریق این پایگاه نظامی) است. 

کارشناس مسائل سیاسی درباره اهمیت ژئوپلتیک استان حکاری گفت : این استان برای ترکیه از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که محل تردد کردهای عراق و بعضا سوریه بوده و آنکارا با احداث این پایگاه نظامی اهداف ژئواستراتژیک را دنبال می کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار