گیلان؛

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر کشور

آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر کشور در رشت و لنگرود در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، آزمون ورودبه حرفه مهندسان دراولین روز آزمون با حضور بیش از 4600 نفر همزمان با سراسر كشور در استان گیلان در شهرستان های رشت ولنگرود در رشته های معماری نظارت، عمران نظارت ، نقشه برداری ، تاسیسات مکانیکی نظارت، تاسیسات برقی نظارت، معماری اجرا، و عمران اجرا در حوزه های کشاورزی ، معماری و هنر و فنی توسط سازمان نظام مهندسی در حال برگزاری می باشد.

مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با حضور در این آزمون با اشاره به اجراي صحیح قانون مهندسي ساختمان گفت: هر ساله به منظور اجرای صحیح قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان، آزمون نظام مهندسی در رشته های مختلف برگزار می گردد تا افراد با صلاحیت پذیرفته و وارد بازار کار شوند که ورود کارشناسان حرفه ای به بازار ساخت وسازها نقش مهمی در کیفیت سازه ها وتاثیر آن بر ساختار شهری داردکه در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش نظارتی بسیار مهمی را ایفا می کند.
 
وی افزود:از مهندسان بخش ساختمان انتظار می رود که پس از پذیرفته شدن در آزمون نسبت به رعایت نظامنامه رفتار حرفه ای اخلاقی پایبند باشند.
 
 مدیر کل راه وشهرسازی گیلان گفت : در راستاي اجراي قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان ،آزمونهای ورود به حرفه مهندسان ، طی امروز و فردا برگزار می شودكه در مجموع 5900 نفر براي شركت در اين آزمون اعلام آمادگي كردند.
 
مهندس خاوری با بیان اینکه آزمون نظام مهندسی هرساله برای تعیین سطح مهندسین به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار و ورود به حرفه مهندسان برگزار می گردد، افزود: این آزمون برای تایید و اخذ صلاحیت در سه بخش طراحی، نظارت و اجرا برگزار می شود.
 
وی با اشاره به محل برگزاری آزمون تصریح کرد : که این آزمون به جهت تعداد نفرات شرکت کننده و رفاه حال این عزیزان که در شرق گیلان نیز حضور دارند ، حوزه آزمونی نیز در لنگرود پیش بینی شده است .
 
گفتنی است زمان اعلام نتایج این آزمون متعقاباً اعلام و از طریق وبسایت دفتر امور مقررات ساختمان، به نشانی:www.inbr.ir به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.