معرفی بخش استخراج معادن افغانستان در نمایشگاهی در کانادا

افغانستان بخش معادنش را در نمایشگاه تجاری پیشتاز جهانی و محل تبادل تجربه برای سرمایه گذاری و استخراج معادن به نام PDAC معرفی کرد.

معرفی بخش استخراج معادن افغانستان در نمایشگاه PDAC در کانادابه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت معادن و پترولیم، وزارت تجارت و صنایع و سفارت افغانستان در اوتاوا بخش استخراج معادن افغانستان را در گردهمایي پیشتاز جهانی و محل تبادل تجربه برای سرمایه گذاران پیرامون تفحصات و استخراج معدن بنام PDAC معرفی کرد.

در این نمایشگاه تجاری بیش از 900 نمایش دهنده بخش استخراج معادن مختلف حضور می‌یابند. بیش از 22000 بازدیدکننده از 125 کشور جهان در این نمایشگاه شرکت کردند. 

در جریان نمایشگاه علاقمندی‌ها و نگرانی‎های دست اندرکاران و بازیگران این صنعت از جانب نمایندگان حکومتی، سازمانهای بین المللی و اعضای شرکت های خصوصی شناسایی و مورد بحث قرار گرفت.

شرکت کنندگان این گردهمایی دورنمای جهانی ارزش فلزات قیمتی یا مس مورد به بحت وتبادل نظر گذاشته شد که این اطلاعات به افغانستان ارتباط داشت. 

همچنین حکومتداری و شفافیت در بخش استخراج معادن نیز مورد بحث قرار گرفت. ضرورت رعایت نورم‌های سازمان بین المللی شفافیت صنایع استخراجی (EITI) نیز یکی از موضوعات مورد بحث در این گردهمایی بود. 

افغانستان از سال 2010 خواستار عضویت در این سازمان بوده است. 

برنامه «تشویق حکومتداری خوب در بخش استخراج افغانستان» که از جانب وزارت همکاری اقتصادی و توسعه دولت فدرال آلمان (BMZ) سرمایه‌گذاری می‌شود و از وزارت معادن و پترولیم افغانستان حمایت استراتژیک می‌کند و ریاست بخش‌ خصوصی صنایع و معادن را مطابق با معیارهای حکومتداری خوب تقویت و از اداره ابتکار شفافیت صنایع استخراج معادن افغانستان(AEITI) حمایت می کند. 

از این لحاظ این برنامه به استراتژی انکشاف ملی افغانستان (ANDS) و برنامه عالی ملی صنایع استخراجی (NEIEP) و نیز چارچوب صلح و توسعه ملی افغانستان (ANPDF) یاری می رساند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.