چین تجهیزات نیروی دریایی خود را تقویت می‌کند

مسئولان ارتش چین از تقویت تجهیزات نیروی دریایی این کشور و افزایش گشت‌زنی‌های دریایی خبر دادند.

چین تجهیزات نیروی دریایی خود را تقویت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسئولان ارتش چین در حاشیه نشست سالانه مجمع ملی خلق (پارلمان) این کشور به خبرگزاری شین‌هوآ گفتند چین می‌خواهد گشت‌زنی‌های دریایی خود را افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که نیروی دریایی این کشور بهترین تجهیزات و تسلیحات ممکن را در اختیار دارد.

در این فضای تنش فزاینده در دریای چین جنوبی، پکن قصد دارد ابزار و امکانات مقاومت در برابر اقدامات جنجالی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، را تقویت کند. ترامپ وعده داده است امکانات نیروی دریایی آمریکا را تقویت کند. وی همچنین، رفتاری مبهم در مورد روابط آمریکا با تایوان اتخاذ کرده است. 

«وانگ ویمینگ»، معاون رئیس ستاد مشترک نیروی دریایی چین، به خبرگزاری شین‌هوا گفت: «ارتش آزادی‌بخش ملی توسعه یگان زبده نیروی دریایی را با مجهز کردن آن به ناوشکن‌ها و ناوچه‌های بیشتر تسریع خواهد کرد.» وی افزود مأموریت این یگان افزایش گشت‌زنی‌های دریایی و هوایی خواهد بود.

این مقام نظامی چین گفت: «ما هر هواپیمای مزاحمی را رهگیری خواهیم کرد و همه کشتی‌های جنگی را در مناطق تحت مسئولیت ما دنبال خواهیم کرد.» وی افزود: «نیروی دریایی ما باید نشان دهد که هوشیار است تا بتواند در هر لحظه به وضعیتی فوری پاسخ دهد.»

وانگ ویمینگ خاطر نشان کرد ساخت نخستین ناو هواپیمابری که در خاک چین طراحی شده، پیشرفت زیادی داشته است. کارشناسان پیش‌بینی می کنند این ناو هواپیمابر در سال 2020 میلادی، آماده بهره‌برداری شود و به «لیائونینگ»، تنها ناو هواپیمابر نیروی دریایی چین که طراحی شوروی سابق است، ملحق شود.

«لی یانمینگ»، کمیسر سیاسی اداره تسلیحات نیروی دریایی چین، نیز به خبرگزاری شین‌هوآ گفت: «یک نیروی دریایی درجه یک باید به تسلیحات و تجهیزات درجه یک مجهز باشد.»

چین هفته پیش از افزایش هفت درصدی بودجه دفاعی خود خبر داد. با این حساب بودجه دفاعی چین در سال 2017 میلادی، قرار است به حدود 150 میلیارد یورو برسد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار