نشست سازمان ملل درباره مقابله با مصونیت داعش در مقابل مجازات

سازمان ملل نشستی با موضوع مقابله با مصونیت تروریست های داعش در مقابل مجازات برگزار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست ویژه مقابله با مصونیت داعش از مجازات به علت جنایات این گروه در مناطق مختلف از جمله عراق، سوریه و لیبی با حضور نمایندگان دائمی برخی کشورها از جمله آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، عراق، ایران و سایر کشورها و نیز برخی نمایندگان سازمان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی در مقرر سازمان ملل برگزار شد.
   
در این نشست سیمون آدامز از مرکز جهانی مسئولیت حفاظت به عنوان گرداننده نشست طی سخنانی گفت: مبارزه با مصونیت داعش از مجازات در قبال بی رحمی های این گروه محدود به داخل عراق، سوریه  و یا لیبی نیست بلکه مبارزه ای جهانی به شمار می آید.

در ادامه نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل با اشاره به کشف گورهای دسته جمعی داعش در عراق و سوریه گفت: این خشونت بی معنی داعش می تواند به روشنی به عنوان مصداق جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، هدف قرار دادن اقلیت ها و حتی کشتار دسته جمعی طبق طرح قبلی در نظر گرفته شود. 

محمد علی الحکیم نماینده عراق در سازمان ملل نیز گفت: بدون شک این نشست گامی مهم به سوی همکاری در جهت تضمین مستند شدن جنایت های داعش و مجازات افرادی است که مرتکب این جنایت ها شده اند.

نماینده بلژیک در سازمان ملل دیگر سخنران این نشست بود که در اظهارتی با اشاره به وقوع حمله تروریستی در بروکسل و پذیرفتن مسئولیت این حمله از طرف داعش گفت: مبارزه با مصونیت از مجازات مساله ای فوری در سوریه، عراق و منطقه است و بدون پاسخگویی و اجرای عدالت، چشم اندازی برای صلح ماندگار است و عرصه ای برای مصالحه وجود نخواهد داشت.

معاون نماینده دائم کانادا در سازمان ملل سخنران بعدی این نشست بود. وی هم در سخنانی گفت:  قساوت و بی رحمی که داعش مرتکب می شود باید متوقف شود و درباره آن تحقیق شود و در نهایت مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

در ادامه این نشست یورگن شولز معاون نماینده آلمان در سازمان ملل سخنرانی خود را حول سه محور شامل نگرانی برای قربانیان، محاکمه عاملان این بی رحمی ها و اهمیت جلوگیری از وقوع اینگونه جرائم برای حضار بیان کرد.

همچنین خانم زینب بنگورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در زمینه خشونت جنسی در درگیری ها طی سخنانی با اشاره به سفر اخیر خود به عراق و دیدار با مقامات عراقی گفت: هم حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و هم مسئولان منطقه اقلیم کردستان به وی گفته اند که اجرای عدالت در قبال قربانبان داعش یک اولویت اساسی برای آنان است.
  
نادیا مراد از قربانیان جنایات داعش دیگر سخنران این نشست بود که در طی اظهاراتی، گوشه هایی از وحشی گری و جرائمی که گروه داعش در حق زنان و کودکان اعمال کرده را برای حاضران تشریح کرد. 

در ادامه نشست خانم امل رمزی کلونی فعال حقوق بشر و وکیل مقیم انگلیس طی سخنانی خواستار مجازات داعش به علت ارتکاب جنایت علیه زنان در عراق و سوریه شد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار