مهدیشهر;

منطقه حفاظت شده پرور طبیعتی بکر در سمنان + تصاویر

منطقه حفاظت شده پرور واقع در شمال شرقی شهرستان سمنان و در مرز استان مازندران واقع شده است.

حسن قاضی نژاد کارشناس یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : منطقه حفاظت شده پرور شباهت زیادی به پارک ملی گلستان دارد و دشت های پست، تپه ماهور، کوه ها و صخره های بلند و جنگل های پراکنده و متراکم همگی با هم در یک جا دیده می شود.
 
منطقه حفاظت شده پرور طبیعتی بکر در سمنان + تصاویر 

وی با اشاره به این که مسیر دسترسی به پرور از سمنان در جهت شمال و در جاده مهدی شهر است افزود :  با گذر از شهمیرزاد در جاده کیاسر به سمت فولادمحله در ۳۴ کیلومتری شهمیرزاد با رسیدن به گردنه گرمکش به سمت روستای پرور تغییر جهت می دهیم.

وی اظهار داشت : پرور دارای سه منطقه امن حفاظتی است: صیدوا که همان منطقه دشتی پرور است، رودبارک که پوششی جنگلی دارد و سرتنگه پرور که صخره هایی بلند و تنگه ای زیبا دارد.

منطقه حفاظت شده پرور طبیعتی بکر در سمنان + تصاویر
قاضی نژاد اظهار داشت : در منطقه حفاظت شده پرور، جمعا ۳۹ گونه پستاندار در قالب ۳۵ جنس مربوط به ۱۴ خانواده از ۵ راسته موجود میباشند که وجود ۶ راسته از ۷ راسته پستاندار خشکی زی و حدود یک چهارم گونه های پستاندار موجود کشور در این منطقه، جایگاه و ویژگی های اکولوژیکی و با ارزش آنرا می رساند.

پستانداران این منطقه شامل : مرال، شوکا، گراز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، کاراکال، گربه پالاس، گربه وحشی، کل و بز، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه معمولی، شغال، کفتار، سمور، تشی، خرگوش.

منطقه حفاظت شده پرور طبیعتی بکر در سمنان + تصاویر
پرند‌گان این منطقه  نیز شامل : کبک د‌ری، بلد‌رچین، هوبره، کبک، تیهو، هد‌هد، شاه بوف، جغد، سینه سرخ و انواع پرند‌گان شکاری.
خزند‌گان و دوزیستان نیز شامل: افعی، کفچه مار، مار جعفری، انواع آگاما، بزمجه، لاکپشت و انواع وزغ‌ها.

منطقه حفاظت شده پرور طبیعتی بکر در سمنان + تصاویر
وی تاکید کرد : یکی از مشکلات این منطقه عادت کردن حیات وحش به حضور اتومبیل بوده که عدم ترس حیوانات از اتومبیل ها باعث می شود براحتی در حاشیه جاده ها مشغول چرا شوند و در معرض خطر شکار قرار بگیرند.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار