گزارش/

غرش موشک بالستیک "هرمز-2" در سواحل مکران/نیروی هوافضای سپاه آماده پاسخ کوبنده به متجاوزان + مشخصات و تصاویر

یکی از موشک هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی را در تولید آن ایفا کرده است؛ موشک "هرمز 2 " است. این موشک می تواند در انهدام شناورهای متخاصم نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از یگان های عمل کننده در حوزه توان موشکی جمهوری اسلامی ایران است که توانسته در زمینه طراحی و تولید موشک های بالستیک گام های بلندی را بردارد.
 
 
یکی از موشک هایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی را در تولید آن ایفا کرده است؛ موشک "هرمز 2 " است. این موشک می تواند در انهدام شناورهای متخاصم نقش مهمی را ایفا کند.
 
**تست موفقیت آمیز موشک "هرمز 2 "

سردار سرتیپ "امیر علی حاجی‌زاده" فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی اخیرا از تست موفقیت آمیز موشک "هرمز 2 " خبر داده بود.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه می گوید: موشک "هرمز 2 " را در هفته جاری شلیک کردیم و این موشک با موفقیت توانست هدف را در فاصله 250 کیلومتری منهدم کند.
 
سایت هاوایی نیوز (Hawaii News) در گزارشی با اشاره به ویژگی های موشک "هرمز 2" نوشت: ایران یک موشک بالستیک ضد کشتی را اخیرا آزمایش کرده است و اطلاعات بیشتری از این آزمایش موشکی وجود ندارد.
 
 

وبگاه "ان بی سی 2  (NBC-2)" نیز با اشاره به موفقیت آمیز بودن آزمایش موشکی ایران نوشت: این موشک بالستیک 155 مایل برد داشته و نام آن هرمز است و با موفقیت آزمایش شده است.
 
غرش موشک بالستیک
 
 
**مشخصات موشک "هرمز 2"
 
"هرمز 2" نیز یک موشک ضد ناو است که توان حرکت با سرعت بیش از چهار برابر سرعت صوت را برای انهدام انواع ناوها و ناوشکن‌های دشمن دارد.   
 
موشک‌های  "هرمز1 "و هرمز  2 "  بردی معادل 300 کیلومتر داشته و سرعت آنها تقریبا بین 4 تا 5 ماخ است  و وزن سرجنگی معادل 450 تا 600 کیلوگرم را می‌توانند حمل کنند و  این موشک‌ها عمدتا اهدافی که در دریا متحرک هستند را مورد اصابت قرار می‌دهند و خصوصا موشک  "هرمز2 " این قابلیت را دارد که هر گونه شناور و به خصوص شناورهای متجاوز غربی را در مدت کوتاهی در صورت تجاوز منهدم کند.

سایت "میسایل تریت " (Missile Threat) درباره موشک  "هرمز1 "و "هرمز2 " عنوان داشت: این دو موشک از جمله موشک‌های ضد رادار و ضد کشتی ایران هستند که 300 کیلومتر برد دارند و می‌توانند اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهند.


سایت "دیپلمات (The Diplomat)" درباره موشک بالستیک هرمز می گوید: ایران توانسته نسل جدیدی از موشک های بالستیک کوتاه برد ضد کشتی (Antiship Short Range Ballistic Missile) را تولید کند که مدل های پیشرفته موشک "فاتح 110" هستند.

این سایت درباره موشک "هرمز 2" می افزاید: این موشک با قابلیت حمله به شناورها بخش ایرفریم آن شبیه موشک "فاتح 110" است.

سایت "دیپلمات (The Diplomat)"  تصریح کرد: ایران می خواهد تکنولوژی الکترواپتیکال خود را با توسعه موشک خلیج فارس به "هرمز 2" برای مقابله با ناوهای جنگی آمریکایی افزایش دهد.
 
غرش موشک بالستیک  
 
 

این سایت با اشاره به خصوصیات موشک های بالستیک خلیج فارس و فاتح 110 یادآور شد: آخرین ورژن های موشک فاتح 110"  ("هرمز 1" و "هرمز 2" ) دارای بردی معادل 300 کیلومتر هستند.
 
غرش موشک بالستیک  
 

سایت دفنس آپدیت (Defence-Update) درباره موشک های خانواده هرمز می گوید: این موشک ها که قابلیت های مختلفی دارند؛ قابلیت حمل مهمات بالایی را از خود نشان می دهند.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در سال 93 درباره سرعت موشک بالستیک "هرمز 2" گفت: موشک بالستیک هرمز 2 یک موشک ضد ناو است. سرعت موشک‌های ضد ناو کروز ما 7 دهم و 8 دهم ماخ بود که سرعت هرمز 2 به چهار دهم و پنجم دهم ماخ رسیده است (بیشتر بخوانید)

نیروهای دریایی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داده اند که در همه ادوار با قدرت از پهنه آب های جنوبی کشور دفاع کرده و این موضوع هم با غرش موشک های بالستیک و هم با حضور مقتدرانه ندسا و نیروی هوافضا به خوبی آشکار شده است.

آزمایش موشک های اینچنینی نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از تهدیدات نظامی نهراسیده و در مقابل می تواند پاسخ استکبار جهانی و رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا را در میدان رزم بدهد .


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مقداد ص
۱۳:۵۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
سلام ودرود باید بیشمار از این موشک ها داشته باشیم موشک های عماد و قدر و خرمشهر و قیام و...........
باید هرروز بر توان دفاعی و موشکی خودمون بیفزاییم
باید اونقدر موشک داشته باشیم که اگر 10 سال هم جنگ بشه باز هم کفایت بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
باعث افتخاره باید هزاران هزار از این موشک ها داشته باشیم از هر نوع هم موشک های بالستیک و هم موشک های کروز زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
موشک هرمز شکارچی ایرانی برای ناوهای امریکایی.


پاینده باد ایران زنده باد سپاه وسلحشوران ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
درودبرتمام این غیورمردان دستشان رامی بوسم وبه این اقتدارافتخار می کنم
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۲۲:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
کا خیلی مددتون رگم
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۴:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
درود بر این دلاور مردان
-
ماریا
۱۰:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
یاشاسین غیور مرد قارداشلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
دوتا از این موشکها رو بزنید تو اسرائیل ما حال کنیم
-
علي
۰۹:۰۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
من خيلي اين موشك و دوست دارم چون بر اساس فاتح ساخته شده كه يك موشك فوقالعاده نقطه زن و با سر جنگي قدرتمنديه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۰۸:۵۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
درود وسلام بردلاورمردان سبزپوش سپاه پاسداران وشهیدان گرانقدرش.باعث افتخارکشورمه
آخرین اخبار