وزیر کشور در بوشهر

طرح جامع دهیاران تدوین شد

وزیر کشور گفت: طرح جامع دهیاران برای افزایش اختیارات دهیاری‌ها تدوین شده و پس از تصویب در هیئت دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

طرح جامع دهیاران تدوین شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جمع دهیاران و شهرداران استان بوشهر با بیان اینکه همدلی مسئولان به نفع مردم است اظهار داشت: اگر این همکاری‌ها تبدیل به حل اختلاف شود مردم ضرر نمی‌کنند در غیر این صورت جامع متضرر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه دوستی، صمیمیت و تعامل بین مردم و مسئولان در کشور سبب رفع بسیاری از مشکلات است افزود: این تعامل و همکاری میان مردم و مسئولان ضمن ارائه خدمات مطلوب به جامعه و مردم در برطرف شدن بسیاری از مشکلات اثرگذار بوده است.
 
وزیر کشور با بیان اینکه شوراها در شهرها و روستاها از سرمایه‌های مهم مدیریتی هستند، بیان کرد: شوراها، دهیاران و شهرداران از سرمایه‌های مدیریتی موفق در کشور هستند که از این ظرفیت در همه بخش‌ها بهره‌برداری مطلوب شده است.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه 35 هزار دهیار در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: دهیاران در روستاها یک مدیریت جامع ارائه می‌دهند که هم نقش اداری و رسمی و غیررسمی بر عهده دارند.
 
وی با بیان اینکه امکانات در اختیار دهیاری‌ها بسیار محدود و در شرایط دشوار است، افزود: دهیاران بدون هیچگونه حمایت‌های مالی و رسمی در ارائه خدمات به جامعه هدف موفق بوده‌اند و همواره از این عزیزان در وزارت کشور حمایت می‌شود.
 
وزیر کشور از تدوین طرح جامع دهیاران خبر داد و بیان کرد: این طرح که سبب افزایش اختیارات دهیاری‌ها می‌شود پس از تصویب در هیئت دولت برای تصویب در مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.
 
رحمانی‌فضلی‌ افزود: طرح جامع دهیاران برای افزایش اختیارات دهیاری‌ها تدوین شده و پس از تصویب در هیئت دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا از برکات انقلاب هستند، گفت: قبل از انقلاب هیچ توجهی به مردم نمی‌شد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس شوراهای اسلامی رابطه حاکم با مردم تقویت شد و خدمات به مردم در راستای پیشنهادات و استفاده از ظرفیت‌های مردمی بود.
 
وزیر کشور با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی با آزادی کامل در کشور حاکم است، بیان کرد: اکنون بیش از 115 هزار نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت می‌کنند و در مجموع بیش از 500 هزار نفر در این عرصه به مدیریت شهری و روستایی ارائه خدمات کرده‌اند و این به عنوان سرمایه‌های مهم اجتماعی و مدیریتی مورد توجه قرار دارد.
 
رحمانی‌فضلی اقتصاد مقاومتی را اولویت نخست برنامه‌های دولت دانست و گفت: بر اساس ظرفیت‌های مناطق و بهره‌برداری از علوم و فنون جدید طرح‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار دارد که در بخش‌های مختلف اجرایی شده است.
 
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی بر اساس شرایط 24گانه مقام معظم رهبری اجرایی شده است بیان کرد: در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی باید مردم‌محور باشد و کار به دوش مردم واگذار می‌شود.
 
وزیر کشور با بیان اینکه رفع موانع و شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار بگیرد، افزود: با توجه به موانعی که وجود دارد هنوز نتوانسته‌ایم آن حجم و نگاه رهبر انقلاب اسلامی به موضوع اقتصاد مقاومتی را تأمین کنیم.
 
رحمانی‌فضلی تأکید کرد: ساختارهای اداری، اقتصادی،‌ نظام بودجه‌ریزی و بانکی باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد و شرایط تحقق این طرح‌ها محقق شود.
 
وی با تأکید بر توجه به کارآفرینان خاطرنشان کرد: فعالیت کارآفرینان موفق کشور در قالب یک جلد به‌زودی در اختیار جامع هدف قرار می‌گیرد که با پشتیبانی، همت و تلاش بتوانند از ظرفیت‌های کوچک ارزش‌افزوده بزرگی ایجاد کنند.
 
وزیر کشور درون‌زایی از مزیت‌های مهم اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید در تحقق اقتصاد مقاومتی ضمن توجه به درون‌زایی برون‌نگری هم مورد توجه قرار گیرد و از سرمایه‌گذاری خارجی و تکنولوژی‌های پیشرفته مورد توجه قرار بگیرد.
 
رحمانی‌فضلی با تأکید بر عدالت‌محوری در اقتصاد مقاومتی افزود: عدم توازن و عدم تعادل مهم‌ترین مشکل جامعه است به گونه‌ای که توزیع منابع، فعالیت‌ها، جمعیت و بودجه متناسب و متوازن نیست که باید به این مهم توجه جدی شود.
 
وی با تأکید بر توجه به طرح‌های دانش‌بنیان بیان کرد: پایه‌های اقتصاد مقاومتی بر لبه دانش حرکت می‌کند و این طرح‌ها باید بر اساس برنامه‌های دانش‌بنیان مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
وزیر کشور با اشاره به کاهش قیمت نفت و محدودیت منابع مالی کشور افزود: قیمت نفت در کشور به کمتر از 25 دلار رسید و اکنون با تلاش‌های انجام شده به 50 دلار رسیده است. این در حالی است که با فروش هر بشکه نفت به قیمت 45 دلار تنها تأمین هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق محقق می‌شود.
 
رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه استان بوشهر قابلیت‌ و ظرفیت‌های مهم اقتصادی را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های این استان می‌تواند زمینه اداره خود را بدون توجه به بودجه کشور تأمین کند و این نشان‌دهنده ظرفیت مهم استان بوشهر در حوزه اقتصاد است.
 
وی با اشاره به اینکه توجه به اشتغال مورد تأکید قرار دارد افزود: سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند و این در حالی است که 500 هزار نفر منتظر اشتغال در جامعه هستند.
 
وزیر کشور تأکید کرد: توجه به فرصت‌های شغلی باید در دستور کار قرار بگیرد و این مهم مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.
 
رحمانی‌فضلی بر توجه به توسعه صنایع فرآوری تأکید کرد و گفت: زنجیره سرمایه‌گذاری ارزش افزوده در کالاها باید ایجاد شود تا محصولات مختلف در بازارهای جهانی مورد توجه و عرضه قرار بگیرد.


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.