گفتگوهایی از جنس نوروز؛

نکیسا: ناصر عبداللهی باعث شد خواننده شوم/ خانه تکانی عید را دوست دارم

دروازه بان ایران اگر چه امروز در عرصه هنر هم دستی بر آتش دارد اما هنوز او را، درست مثل روز بازی با یوگسلاوی در جام جهانی 1998 همانطور فوتبالی و با نشاط می بینیم.

ویژه عید///مصاحبه با نیما نکیسا///به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نیما نکیسا دروازه‌بان نام آشنای دهه 80- 70 فوتبال کشورمان که از 14 سالگی فوتبال را با تیم پاس آغاز کرده و درخشش خوبی در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی خود داشته است تعطیلات نوروزی سبب گردید یا گفت‌وگویی عیدانه با این فوتبالیست کشورمان داشته باشیم.
 
 *بهترین جمله نوروزی که در نوروز از طرف اقوام و دوستان می شنوید؟
 
نوروز ماهیت تغییر فصل اخلاقی و رفتاری طبیعت است، هر روز برای افراد می تواند عید باشد به شرطی انسان بخواهد خودش را تغییر دهد و آن فردی هم که دوست ندارد تغییرات اساسی در خودش به وجود بیاورد فروردین،اسفند و بقیه ماه های سال برایش فرقی ندارد. این ها یک تلنگری است که بخواهیم خودمان را عوض کنیم و در اصل ایام نوروز هم یا بهانه است تا خودمان را به خداوند متعال نزدیک تر کنیم.
 
*بهترین عیدی امسال را به چه کسی می دهید؟
 
ما رسم نداریم به یکدیگر کادوهای آنچنانی هدیه بدهیم، ما معمولا رسم مان بر این است که یک یادگاری کوچک به همدیگر اهدا کنیم.ما مانند برخی اشخاص نیستیم که پول های گزاف به افراد بدهیم.
 
*چه برنامه‌ای برای عید 96 دارید؟
 
برنامه خاصی ندارم می‌خواهم در تهران بمانم چون تهران در عید واقعا جایی برای زندگی و نفس کشیدن است دوست دارم عید 96 را در تهران سپری کنم.
 
*لحظه تحویل سال نو کجا هستید؟
 
من قاعدتا هر سال در این زمان در کنار خانواده‌ بودم و امسال هم که تحویل سال نو بامداد است به منزل پدری ام می روم تا آغاز سال را با هم سر سفره هفت سین بنشینیم.

 *مسافرت به کجا می‌روید؟ 
 
 بیشتر دوست دارم در تهران باشم هنوز برنامه‌ای برای مسافرت ندارم.
 
*بهترین آرزوی شما در سال 96؟
 
واقعا با تمام وجودم آروز دارم هیچ ورزشکاری در انزوا نباشد و سیاست‌های کلان ورزشی کشور ما باید از این ورزشکاران حمایت کنند تا فراموش نشوند چون آنها روزی باعث افتخار این کشور و مردم شان می‌شدند.اینکه خداوند سایه عزیزان را همیشه بالای سر مردم حفظ کند تا بیشتر بتوانیم از وجود معنوی آن ها استفاده کنیم.
 
*تلخ ترین لحظه در سال 95؟
 
متاسفانه در این سال منصور پور حیدری،کاظم افرند نیا و خیلی های دیگر از پیش مان رفتند و تنهای مان گذاشتند و این به نظر من نشان دهنده این است که یک مقداری باید عمیق تر به زندگی کنیم و قدر عافیت را بدانیم.امیدوارم جای این عزیزانی که از دست داده ایم سبز و یادشان همواره ماندگار باشد.
 
*بهترین عیدی که شما داشتید؟
 
من هر سال عیدهای خوبی را سپری کرده ام، خوشبختانه نگاه خوبی به ایام نوروز دارم و جزو آدم هایی هستم که سعی دارم تغییراتی را در اخلاق و نوع برخورد با مردم بوجود بیاورم و به همین دلیل کنار خانواده بودن لذت خاصی به من می دهد.
 
*نظر شما درباره سفره هفت سین چیست؟
 
سفره هفت سین یکی از نمادهای قدیمی ایران است و هر کدام از آن ها می تواند طراوت و سرسبزی خاصی را در زندگی ما انسان ها بوجود بیاورد. یک سنت بسیار زیبا که بهانه‌ای است برای در کنار هم بودن.
 
سنجد: نماد عشق و دلباختگی است و از مقدمات اصلی تولد و زایندگی. عده ای عقیده دارند که بوی برگ و شکوفه درخت سنجد محرک عشق است.

سبزه: نماد شادابی و سرسبزی و نشانگر زندگی بشر و پیوند او با طبیعت است.

سمنو: نماد زایش و باروری گیاهان است و از جوانه های تازه رسیده گندم تهیه می شود.
 
سکه: که نمادی از خیر و برکت و درآمد است.

سیب: هم نماد مهر و مهرورزی.

سماق و سیر
:نماد چاشنی و محرک شادی در زندگی به شمار می روند. اما غیر از این گیاهان و میوه های سفره نشین، خوان نوروزی اجزای دیگری هم داشته است:دراین میان « تخم مرغ» نماد زایش و آفرینش است و نشانه ای از نطفه و نژاد. «آینه» نماد روشنایی است و حتماً باید در بالای سفره جای بگیرد. «آب و ماهی» نشانه برکت در زندگی هستند. ماهی به عنوان نشانه اسفند ماه بر سفره گذاشته می شود.
 
*رابطه نکیسا با سینما و خوانندگی چطور است؟
 
رابطه خوبی با سینمای ایران دارم و از طرفی دوستان بازیگرم موجب شدند تا به سینما بروم و در فیلم های تلوزیزونی ایفای نقش کنم. من از بچگی با ملوديكا كه مي شود گفت يک جور ارگ قديمي است شروع كردم. بعد پدرم يک ارگ قرمز كاسيو برایم خريد. يواش يواش شروع كردم تا رسيدم به يک چيز بزرگتر و بعد خواستم تكنيكي ترش كنم ،‌رفتم و در كلاس هاي سلفژ دوره ديدم. من موسيقي را خيلي دوست دارم و خواندنم هم از رفاقت با ناصر عبداللهي شروع شد. پيانو را به صورت حرفه ای می نوازم ولی در كنارش تا حدودی با كيبورد و ارگ هم آشنایی دارم. احساس می كنم پيانو ساز اصيلی است و به همين خاطر خيلي دوستش دارم و 26 سالي هست كه باهاش زندگي مي كنم.
 
*نظر شما درباره روند سینمای ایران و بردن جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی چیست؟
 
به نظر من وی مایه مباهات و افتخار هر ایرانی است و داشتن چنین افرادی در یک مملکت به عنوان هموطن باعث غرور و افتخار است،امیدوارم هر ایرانی در هر کجای دنیا که سکونت دارد بتواند همواره برای کشورش افتخار آفرین باشد و نام کشورمان را بر سر زبان ها بیاندازد.
 
*بهترین اتفاقی که دوست دارید سال 96 برای شما بیفتد؟
 
یک سری برنامه ریزی برای زندگی شخصی ام دارم،هیچ چیزی به اندازه آرامش برایم اهمیت ندارد در صورتی که آرامش وجود داشته باشد به طبع آن موفقیت هم سراغ انسان خواهد آمد.تنها خواسته ام از خداوند متعال و کریم این است که تنها آرامش به من اعطا کند.
 
*آیا سال 93 سال خوبی برای شما بود؟
 
خوشبختانه سال خوبی بود. به نظر من هدف‌گذاری هر انسان در زندگی‌اش مشخص می‌کند که ایامش چگونه سپری شود. بنابراین اگر هدف ما از روی برنامه و منسجم شده باشد قطعا زندگی به همان روالی پیش می‌رود که خودش دوست دارد.
 
*آیا در خانه تکانی‌ها کمک می‌کنید؟
 
بله صد در صد چون کاری است که به تنهایی نمی‌توان انجام داد و دوست دارم در این کار کنار خانواده‌ام باشم.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار