لزوم تبدیل شدن دانشگاه‌های کشور به نسل چهارمی/ خروجی‌های دانشگاه باید بتوانند علم را به ثروت تبدیل کنند

رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز آموزش عالی کشور باید به دانشگاه‌های نسل چهارمی و کارآفرینی‌ تبدیل شود و خروجی این مراکز باید از پژوهشگرانی مومن بوده تا بتوانند علم را به ثروت تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی که در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به وجود 400 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور گفت: متاسفانه 400 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که برای آنها داوطلب نبوده و من با کمال افتخار می‌گویم که دیروز 200 نفر از نمایندگان مجلس از رهبر معظم انقلاب به خاطر انتخاب آقای ولایتی تشکر کرده‌اند.

وی بیان کرد: رویکرد کیفی‌سازی باید در این دانشگاه با سرعت بیشتری انجام شود و آما‌یش سرزمینی کار بسیار خوب و مطلوبی است که در سطح کشور در دانشگاه آزاد انجام شده و به نظر من پژوهش‌ها باید کاربردی و مفید باشد.

زاهدی ادامه داد: 46 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه مشغول به فعالیت بوده که این آمار بالاتر از دانشگاه‌های دولتی است و فعالیت‌های فناو‌ر بستر مناسبی را برای پیشرفت کشور فراهم می‌کند و ایران به این راه نیاز جدی دارد که این مسئله در برنامه ششم توسعه آمده و شورای نگهبان بر آن صحه گذاشته است.

وی تأکید کرد: بین دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی در مجلس هیچ تفاوتی وجود ندارد و ما قانون رفع موانع تولید، اصلاح تنظیم مقررات دولت را در برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم و مفاد آن سبب نزدیک‌تر شدن صنعت و دانشگاه و مأمور‌یت‌گرا کردن حوزه دانش می‌شود.

رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تمام استان‌ها مجوز تأسیس پارک علم و فناوری داده شده و باید با بنگاه‌های اقتصادی که گردش مالی آن بالاتر از 500 میلیون تومان در سال است، همکاری صورت بگیرد و از تجهیزات و امکانات آنها برخوردار شوند.

وی اظهار داشت: ما در مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال دانشگاه نسل چهارمی هستیم، زیرا این دانشگاه خلاق، نوآور‌، مهارت محور و کار‌آفرین است و در عین حال خروجی‌های این دانشگاه باید افرادی مومن، متدیّن‌ و باور به اعتقادات نظام و انقلاب و باور به اعتلا در پیشرفت کشور باشند تا ما بتوانیم علم و دانش را در کشور پیاده‌سازی کنیم و مسیر ایده به محصول و علم به ثروت در چهارچوب تعالیم بالای اسلامی تبدیل شود.

زاهدی گفت: پژوهشگران ما باید متعهدانه در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به فعالیت بوده و با ایمان و اعتقاد راسخ به نظام و انقلاب به فعالیت‌های خوبی در این دانشگاه بپردازند و به نظر من دانشگاه آزاد می‌توان پیشرو دانشگاه نسل چهارم باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاضل
۰۶:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
برای پیشرفت علمی نیازمند استادان با تجربه و اعمال سیستمم کنترل کیفت علمی بصورت نظامند می باشد. دانشگاه ازاد اسلامی واحد دزفول با تنها استاد تمام رسمی قطعی خود که فقط ۵۶ سال سن داشت قطع همکاری کرد . باید به فکر کیفیت علمی بود
آخرین اخبار