بندرعباس؛

ثبت دو هزار و 500 پرونده شهدا و ایثارگران

از ابتدای سال تا کنون دو هزار و 500 پرونده شهدا و ایثارگران در هرمزگان جمع آوری و ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،پاکدامن مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام شهدا،هدف از این اقدام را انتقال پیام شهدا به نسل های آینده و استفاده پژوهشگران اعلام کرد.
وی افزود: به همین منظور تا کنون 75 مصاحبه به مدت دو هزار و400 دقیقه با خانواده های شهداو ایثارگران گرفته شده است.
پاکدامن گفت: همچنین 20 پرونده بصورت دیجیتالی گردآوری شده است.
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران هرمزگان افزود:تولید سه اثر چند رسانه ای ،انتشار 4 یادنامه شهدا،پخش 200 برنامه رادیویی وتلویزیونی در صداوسیما،برگزاری بیش از 120 یادواره شهدا و برگزاری کلاس های آموزشی قرآن و معارف از مهمترین برنامه های اجرا شده امسال بود.
پاکدامن گفت: برگزاری 500 برنامه فرهنگی در بیش از 20 حسینیه شهید استان،نصب بیش از 100 متر مربع تصاویر شهدا در شهرها و روستاها،دیوارنویسی بیش از 150 متر، آموزش هزار و200 نفر در کلاس های آموزشی و هنری ادبی از دیگر برنامه های اجرا شده امسال است.
وی افزود: از ابتدای سال تا کنون دو هزار و 500 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران به اردوهای زیارتی و فرهنگی اعزام شدند.
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: بخش توانبخشی مجموعه فرهنگی ،ورزشی و توانبخشی ایثار بندرعباس اوایل سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
پاکدامن افزود:ساخت این مجموعه در زمینی به مساحت 4 هزار و 500 متر از سال 92 آغاز شده که تا کنون برای ساخت آن 12 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی گفت: بخش ورزشی این مجموعه سال گذشته به بهره برداری رسید و برای تکمیل و راه اندازی بخش فرهنگی آن به بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
پاکدامن با اشاره به رویکرد کارآفرینی و اشتغالزایی گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 2 میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به 34 نفر پرداخت شده است.
16 تا 22 اسفند ماه هفته بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار