آخرین تحولات میدانی سوریه؛

تسلط ارتش سوریه بر 19 شهرک و روستا در حومه حلب/ هلاکت شماری از تروریست‌ها در مناطق مختلف

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در حومه حلب، 19 روستا و شهرک را آزاد و بر 2 منبع آب مسلط شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه عملیات خود در حومه شمال شرقی حلب علیه تروریست های داعش، توانستند بر دو منبع آب اول و دوم در ناحیه خفسه مسلط شوند و ثبات و امنیت 19 شهرک و روستا را برقرار کنند.

به گزارش یک منبع سوری، ارتش و نیروهای مسلح در عملیات خود در ناحیه خفسه، به پیشروی خود ادامه داده و به عمق 17 کیلومتری این ناحیه رسیده اند و بر بلندی راهبری "قواص" نزدیک دریاچه اسد نیز مسلط شدند.

ارتش سوریه در ناحیه خفسه بیش از 260 بمب را خنثی کردند که وزن تنها یکی از آنها 50 کیلوگرم بوده است. این بمب‌ها برای منهدم ساختن منابع آب این ناحیه کار گذاشته شده بودند.

نیروهای سوری همچنین تروریست های داعش را در حومه شرقی حلب هدف قرار داده و امنیت و ثبات را بر روستاها و شهرک های  "سخنه، عاروده صغيره، عاروده بيره، خربه سلامی، رسم الحرمل كبير، رسم الحرمل صغير، حبوبه كبيره، حبوبه صغيره، رسم عبود، جفتلك، حامض، مشرفه تل توتون، تل توتون، جب هندی، رسم الأقرع، حريه، بابيری، خربه عكله، خربه صليب، مدوره، تل أسود وخان الحمر" بر قرار کردند.

در این عملیات ها شماری از عناصر تروریستی و چند تک تیرانداز کشته و زخمی شده و 5 خودروی بمب گذاری شده، شماری موشک انداز و خمپاره انداز و سلاح منهدم شدند.

حسین دیاب، استاندار حلب نیز اعلام کرد: کارگروه های تعمیر منابع آب به زودی به ناحیه خفسه اعزام می شوند.

وی افزود: تروریست های داعش برق منابع آب خفسه و بابیری را به صورت کامل قطع کرده اند و پمپاژ آب را تعطیل کرده اند.

در حما و ادلب نیز ارتش سوریه مواضع تروریست های داعش و جبهه النصره را در مناطق مختلف هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن بیش از 70 تروریست منجر شد.

در حومه حمص نیز مواضع تروریست های جبهه النصره و داعش در مناطق شمالی و شرقی هدف قرار گرفته شد. در این عملیات شماری از تروریست ها کشته و زخمی شده و برخی از تسلیحات آنان منهد شد.

در درعا نیز ارتش و نیروهای مسلح سوریه شماری از تروریست های جبهه النصره را هدف قرار داده و بر چند ساختمان مسکونی دیگر در درعاالبلد مسلط شدند.

از سوی دیگر، تروریست های داعش محله های قصور و جوره را در شهر دیرالزور مورد حملات موشکی خود قرار دادند که به زخمی شدن 25 غیرنظامی منجر شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار