دستگیری بزرگ ترین شبکه حرفه ای جعل چک در تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری بزرگ ترین باند حرفه ای جعل چک کشور در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران گفت: تا این لحظه با دریافت طرح شکایت بیش از 200 مالباخته، کلاهبرداری بزرگ جاعلان به رقم بیش از 20 میلیارد تومان رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه هنوز خیلی از مالباختگان متوجه برداشت از حسابشان نشده اند افزود: بر اساس شواهد، رقم این کلاهبرداری های پی در پی بسیار زیاد است.
 
سردار محمدیان با بیان اینکه 10 نفر از اعضای این باند 14 نفره دارای سوابق کیفری هستند گفت: جاعلان با ورود به بانک ها و مراکز تجاری از برگ چک های دارای مبالغ سنگین، عکس و تصویر تهیه می کردند.
 
وی با اشاره به دامنه گسترده فعالیت این باند افزود: آنها با دستیابی به شماره سریال چک، امضا و مهر موجود در آن، بلافاصله با استفاده از روش های متقلبانه اقدام به جعل مشخصات، صدور چک و برداشت وجه نقد ازحساب طعمه ها می کردند.
 
سردار محمدیان از مردم خواست چنانچه بدون اینکه چکی نوشته باشند، مبلغی از حسابشان کسر شده است، حتما برای پیگیری و طرح شکایت به مراکز پلیس آگاهی در تهران و شهرستان های مربوط مراجعه کنند.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: برای جلوگیری از هر گونه جعل چک به بانک ها پیشنهاد می کنیم دقیقا مثل افزایش شاخص های امنیتی در چک پول و اسکناس، ضریب امنیت برگه های چک را نیز افزایش دهند.
 
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دستگیری ، جعل اسناد ، چک ، باند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.