توسعه شهرک‌سازی‌ها موضوع مورد اختلاف وزیر خارجه انگلیس و نتانیاهو

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه دیدارهایش در رام الله و قدس اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه دیدار با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در رام الله و قدس اشغالی روز چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. منابع خبری اعلام کردند مسئله شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین موضوع مورد اختلاف میان بوریس جانسون و بنیامین نتانیاهو بود.

بوریس جانسون با بنیامین نتانیاهو درباره مسئله شهرک سازی در اراضی فلسطینی ها گفتگو و مخالفت خود را با توسعه شهرک های صهیونیست نشین در اراضی فلسطینی اعلام کرد. 

وزیر خارجه انگلیس در دیدار با نتانیاهو گفت:  مسئله اصلی و مهم برای اسرائیل امنیت آن است و اینکه اسرائیلیها باید در امنیت کامل باشند. 

جانسون همچنین بر حمایت کامل انگلیس از اسرائیل تاکید کرد.

جانسون در دیدار با نتانیاهو گفت: ما باید برای برداشتن موانع در مسیر صلح و پیشبرد آن مانند مسئله شهرک سازی تلاش کنیم و در این باره نیز قبلا با هم صحبت کردیم .

نخست وزیر اسرائیل هم اعلام کرد: کاملا روشن است که ما در بسیاری از امور با هم اتفاق نظر داریم اما نه درباره هر موضوعی. 

نتانیاهو مدعی شد: عامل اصلی اینکه توافق نهایی صلح حاصل نشده است ، شهرک سازی نیست بلکه مخالفت مداوم فلسطینی ها با به رسمیت شناختن اسرائیل است .

وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه پس از دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ریاض مالکی وزیر امور خارجه فلسطین در رام الله با نتانیاهو دیدار کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار