در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی شعر پارسی آیینه مهر مطرح شد؛

ادبیات چه در آسمان باشد و چه بر زمین، برای همه محبوب خواهد بود

اختتاميه دومین جشنواره بین المللی شعر پارسی آیینه مهر عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

ادبیات چه در آسمان باشد و چه بر زمین، برای همه محبوب خواهد بودبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختتاميه دومین جشنواره بین المللی شعر پارسی آیینه مهر عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه با حضور پرویز بیگی حبیب آبادی شاعر و مدیر مسیول انتشارات فصل پنجم و شاعرانی چون صابر قدیمی، بیژن ارژن، حسین متولیان و کوروس احمدی برگزار شد.

در این مراسم مرتضایی دبیر دومین جشنواره بین المللی شعر پارسی آیینه مهر با اشاره به ماموریتی که این جشنواره برای خود در نظر دارد، گفت: امسال تقریبا رشد کمی و کیفی خاصی در همه آثاری که برای جشنواره آیینه مهر و دبیرخانه آن ارسال شد، مشهود بود. سال گذشته این جشنواره رویکردی کلی و عام نسبت به شعر فارسی داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم به حوزه تمدن ایرانی و اسلامی و فرهنگ کمک کنیم و دوباره در جامعه بسترش فراهم شود، مجبور هستیم از ادبیات عبور کنیم. ادبیات چه در آسمان باشد، چه در خاک برای همه محبوب خواهد بود. امسال تعداد آثار ارسالی به جشنواره نسبت به پارسال متفاوت بود.

دبیر جشنواره بین المللی شعر آیینه مهر با اشاره به جغرافیای شعر بیان کرد: جغرافیای شعر و ادبیات و زبان فارغ از همه مرزها، خط چین ها و نقطه چین ها است. پارسال سعی کردیم با حمایت عرس بیدل نقشمان را ایفا کنیم. امسال تقریبا هزاران اثر به دبیرخانه فارغ از نقشه ایران فعلی رسید. آثاری از هندوستان، تاجیکستان و افغانستان برایمان فرستادند. امسال در بخش بین المللی یکی از دوستان که از روسیه شعر فرستادند، برگزیده شد. برای سال آینده سعی داریم با رویکرد کاملتری در اختیار دوستداران شعر و ادبیات باشیم.

در ادامه مراسم کوروس احمدی شاعر ، قبل از شعرخوانی درگذشت احمد عزیزی را تسلیت گفت و بیان کرد: احمد عزیزی نه سال بود که در کنار ما نبود. خداوند روح او را قرین رحمت کند.

در این مراسم، سید رضا محمدی شاعر کشور افغانستان، حسین متولیان، کوروس احمدی ، مهدی فرجی، مهسا تیموری، صابر قدیمی، لیلا کردبچه، امید صباغ نو ، محمد سلمانی، محمد سهرابی و محمد علی بهمنی شعرخوانی کردند.

محمد علی بهمنی در این مراسم گفت: باید شب و روز در خدمت کلمه، ادبیات، شعر و همه آنچه هست باشیم.

در پايان مراسم پس از معرفی برگزيدگان، سالار عقيلی به اجرای موسيق‍ی پرداخت.


انتهاي پيام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.