با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صورت گرفت

طراحی و نمونه سازی تجهیزات اتوماسیون و مانیتورینگ شبکه توزیع برق

هدف از انجام طرح، تأمین بخشی از نقدینگی لازم جهت تکمیل طراحی و نمونه‌سازی سامانه اتوماسیون و مانیتورینگ شبکه توزیع بوسیله کلیدهای هوشمند است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان سامانه اتوماسیون و مانیتورینگ شبکه توزیع شامل بخش‌های ترانسدیوسر پارامترهای الکتریکی مدل ٧٧٢ B، آلارم یونیت مدل ٩٧١ B ، سیستم تجمیع و ارسال داده (DCU) مدل ٤٥١ B است و یک ترانسدیوسر (مبدل)بنا به تعریف، وسیله‌ای است که سیگنال الکتریکی حاصله از سنسور را تبدیل به یک سیگنال الکتریکی استاندارد (ولتاژ ۵-۰، جریان ۲۰-۴ میلی آمپر) می‌کند.
 
شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های توزیع ، صنایع نفت و گاز و شهرک‌های صنعتی از جمله مصرف کنندگان این سامانه به شمار می‌روند.

درحال حاضر سیستم جمع کننده و ارسال داده DCU مراحل طراحی و تست و صحه گذاری را طی کرده و در حال نصب در پست های فشارقوی شهر شیراز است و مراحل تولید کلید هوشمند به همراه تابلو اتوماسیون آن، سال آینده آغاز می شود.
همچنین قسمت مرکزی سامانه که همان نرم افزار مانیتورینگ و دیسپاچینگ با قابلیت دریافت اطلاعات مکانی از سیستم اطلاعات جغرافیایی در سال آینده کامل می شود. GIS

این سامانه پس از اجرا و تکمیل قابلیت استفاده در کشورهای همجوار را داراست ولی نیاز به نمایندگی های قوی و خدمات پس از فروش در آن کشورها دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار