ساری،

توصيه های ايمنی در خانه تكانی

سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری ساری برای حفظ ايمنی در خانه تكانی به شهروندان توصیه هایی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی شهرداری ساری در آستانه سال جديد توصيه های ايمنی مربوط به خانه تكانی را جهت آگاهی و رعايت آن به شرح زیر ياد آور شد.

۱- در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و يا چهارپايه از سطح اتكائی آن با زمين كاملا مطمئن شويد و سعی كنيد از نردبان دو طرفه استاندارد استفاده کنید.

۲- از شستشوی پرده، كف آشپزخانه، حمام و غيره كه آلوده به مواد نفتی است، با مواد سريع الاشتعال مثل بنزين جداً خودداری کنید.

۳- از قرار دادن مواد شوينده مانند وايتكس، جوهر نمك و غيره در روی زمين و در دسترس كودكان جداً خودداری کرده و در حد استاندارد از آنان استفاده نکنيد.

۴- در زمان پاك کردن شيشه و پنجره های منزل احتياط لازم را کرده و از رفتن بر روی نرده ها و يا قرنيزهای آن جدا خودداری کنيد.

۵- شستشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنايی و غيره قبل از قطع كامل برق بسيار خطرناك بوده و احتمال برق گرفتگی افراد را محتمل می سازد لذا اول برق وسيله برقی را قطع و سپس نسبت به پاكسازی آن اقدام کنيد.

۶- در زمان جابجايی لوازم خانگی بالاخص اجاق گاز احتياط لازم را کرده و تمام اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و كپسول را توسط آب و صابون چك كرده تا از عدم نشتی گازمطمئن شويد و شيلنگ های رابط گاز فرسوده را تعويض کنيد.

۷- از ريختن مواد قابل اشتعال در چاه های فاضلاب، دستشويی، توالت و غيره جدا خودداری کنيد؛ چرا كه در اثر ريزش اين گونه مواد احتمال انفجار و آتش سوزی در خانه بسيار محتمل است.

۸- از جابجايی لوازم و اثاثيه سنگين منزل به صورت فردی اجتناب کرده و در اين مورد از كارگران حرفه ای و يا كار گروهی بهره گيری کنيد تا در ايام خوش نوروزی دچار ديسك كمر و يا عوارض ناشی از آن نشويد.

۹- شارژ به موقع خاموش كننده دستی آتش نشانی موجود در محيط خانه شما می تواند كمك بسزايی در زمان آتش سوزی احتمالی به شما بکند، لذا توصيه می شود نسبت به شارژ و آماده به كار بودن آن اقدام کنيد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.