بندرعباس

هرمز جزیره ی رویاهای رنگی

جزیره هرمز همچون صدفی در جنوب شرقی بندرعباس و در میان آب های خلیج فارس قرار گرفته و چشم هر گردشگری را به خود جلب می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، هرمز در فاصله ۱۸کیلومتری بندرعباس قرار دارد. بلندترین نقطه آن ۲۱۰ متر ارتفاع دارد که اطراف آن را جلگه‌های پست و همواری پوشانده‌است .

هرمز جزیره ی رویاهای رنگی.

جزایر متعددی درخلیج فارس وجوددارند، اما از میان همه آنها جزیره هرمز شگفتی های بسیاری دارد که هر مسافری را به سمت خودش می کشاند. جزیره ای که با وجود مساحت کم دیدنی های بسیار دارد. تنها در طول یک روز میتوان از کل جزیره دیدن کرد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ورزش در ساحل را دوست دارید،می توانید هرمز را به عنوان جزیره ای که جاده ساحلی اش جان می دهد برای پیاده روی یا دوچرخه سواری با دوچرخه های کرایه ای به یاد دوچرخه سواریهای دوران کودکی زیر نور آفتاب درخشان،باهوایی گرم و مطبوع برای سفر نوروزی خود انتخاب کنید.

فرش های بزرگ و زیبایی که با خاک های رنگی پرتلالو جزیره که توسط هنرمندانی خوش ذوق روی ساحل نقش می بندند نوازشگر چشم همگان هستند.

رضا میرحسینی بخشدار هرمز گفت: بازارچه آثار صنایع دستی زنان هرمزی همچون لباس های پرنقش ونگار محلی و نقاشی هایی با خاک های رنگارنگ جزیره در نگارخانه نادعلیان برای فروش و بازدید گردشگران برقرار است.

میرحسینی با بیان اینکه هرمز را بیشتر با خاک سرخ آن می‌شناسند ،افزود: تا کنون بیش از 82 نوع خاک در این جزیره شناسایی شده است.

هرمز جزیره ی رویاهای رنگی


اگر قصد سفر به این جزیره بکر را دارید فرصت تماشای بقایای قصر بی بی گل، زیارت خضرو ،قلعه پرتغالی ها نماد استقامت مردم دلیر جنوب را از دست ندهید.

بخشدار هرمز  گفت: نگارخانه دکتر احمد نادعلیان در جزیره هرمز اکنون به محلی برای آموزش نقاشی با خاک های رنگی به زنان بومی تبدیل شده است و کارهای مشترک نادعلیان و زنان بومی جزیره در اینجا به نمایش در آمده اند.

علاوه بر نقاشی صنایع دستی همچون غنی ترین مجموعه های سوزن دوزی بسیار زیبای هرمزگان به چشم میخورند و گردشگران دوستدار هنر می توانند علاوه بر لذت بردن از تماشای زیبایی های بی بدیع جزیره، صنایع دستی مورد علاقه خود را نیز خریداری کنند.

قلعه های به یادگارمانده از دوران استعمار پرتغالیها بر سواحل و جزایر خلیج فارس در بیشتر مناطق حاشیه خلیج فارس وجود دارد. ولی ازبین آنها قلعه پرتغالی‌های هرمزبه عنوان نمادی از شجاعت و استقامت مردم بسیار تماشایی است .

این قلعه با یازده هزارمترمربع مساحت به فرمان آلفونسو آلبرکرک دریانورد پرتغالی در ضلع شمالی این جزیره و در ساحل دریاساخته شده است.

هرمز جزیره ی رویاهای رنگی

قلعه به شکل چند ضلعی نامنظم با ساختمانی بسیار محکم است و دیوارهایی به قطر ۳ و نیم متر و برجهایی به ارتفاع ۱۲متر درچهارگوش قلعه هنوز هم عظمت خود را به رخ بازدید کنندگان وگردشگران می کشند.

قلعه پرتغالی‌های هرمز شامل انبارهای اسلحه، آب انبار بزرگ، اتاق‌های سرباز خانه، زندان، کلیسا، مقر فرماندهی و تالار است.

کلیسا دارای دو ردیف ستون‌های سنگی دایره‌ای شکل با قوس‌های زیبایی از سنگ‌های مرجانی تراش خورده‌ است.

هرمز جزیره ی رویاهای رنگی

بخشدار هرمز با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 170 هزار گردشگر از این جزیره زیبا دیدن کرده اند، گفت: از گردشگران و سرمایه گذاران دعوت می کنیم به هرمز این نگین زمین شناسی جهان سفر کنند .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.