اردبیل؛

اولویت انجام کارهای خیرخواهانه، حفظ شأن و احترام مددجویان است

شهردار اردبیل گفت: باید در کمک‌رسانی به افراد کم بضاعت و بی‌بضاعت حفظ شأن و احترام آنها در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در همایش جامعه نیکوکاری ابرار که در سالن همایش اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: حفظ شأن و احترام گیرنده خدمات بسیار فراتر از آن است که جامعه نیکوکاری با تبلیغات گسترده اقدام به انجام آن کند که امیدواریم جوامع نیکوکاری به این مسأله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: در کارهای خیرخواهانه باید از هم‌پوشانی و فعالیت‌های آنی پرهیز شده و میل به انجام کارهای ریشه‌ای باشد تا بتوانیم نتیجه مثبت این اقدامات را در جامعه مشاهده کنیم.

شهردار اردبیل گفت: اقدامات مؤسسه ابرار در راستای اعطای بورسیه تحصیلی کارهای کاملاً ریشه‌ای است که سبب حفظ شأن و منزلت افراد کم بضاعت و بی‌بضاعت می‌شود.

لطف‌اللهیان با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه در موضوعات مختلف هم‌پوشانی فعالیت دارند، افزود: جلوگیری از هم‌پوشانی فعالیت‌ها سبب هدفمند شدن و مؤثر بودن این‌گونه کارها می‌شود و باید در این راستا مؤسسات به هم‌افزایی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر افراد نیکوکار و خیر با اقدامات خیرخواهانه خود بار سنگین فقر را تا حدودی از دوش جامعه بر نمی‌داشتند، هم اکنون وضعیت جامعه غیر قابل تصور بود که ما باید این اقدامات را بیشتر در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق دهیم تا نتایج مثبتی به دست آوریم.

لطف‌اللهیان جوانان مستعد مددجو را نخبگان و مدیران آینده شهر اردبیل دانست و اضافه کرد:‌ اقدامات مؤسسه ابرار در این زمینه قابل احترام و تأثیرگذار است چرا که با حفظ شأن افراد مددجو، سبب افزایش حس اعتماد به نفس در آنها شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.