در حاشیه نشست هیات دولت؛

صالحی امیری: سال 96 سال جهش و توسعه فرهنگی خواهد بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال 96 سال جهش فرهنگی، توسعه فرهنگ و رسیدن به وعده‌های دولت در بخش فرهنگ است.

صالحی امیری: اقتصاد مقاومتی به معنای ماندن در بخشنامه و بنر نیست

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره مهم ترین اقدامات این وزارتخانه برای اهالی فرهنگ در سال جاری اظهار داشت: در سال 95 آنچه اتفاق افتاد سه حرکت مهم بود.

وی افزود: اولین حرکت این بود که فضای ثبات و آرامش را در محیط فرهنگی ایجاد کنیم تا بتوانیم کار فرهنگی خود را انجام دهیم، تاکید می کنم محیط فرهنگی محیطی ایجابی است نه سلبی و نه محیط مناقشه و درگیری بنابراین تلاش کردیم که به صورت مشترک ادبیات خود را همدلی، همگرایی و همنوایی برای ایجاد ثبات آرامش در محیط فرهنگی قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نکته دوم بحث نشاط فرهنگی است بنابراین جامعه نیازمند مصرف فرهنگی است. باید تلاش کنیم مصرف فرهنگی را در جامعه افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید مصرف فرهنگ در جامعه افزایش یابد گفت: در سال جاری قدم‌های خوبی در راستای فرهنگ برداشته شد که از جمله آنها می‌توان به مطالعه کتاب، دیدن فیلم، گوش دادن موسیقی و خواندن شعر اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه امیدواریم با افزایش تولید فرهنگ به ارتقای سطح آگاهی جامعه کمک کنیم، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی این مهم در سطح ملی دنبال می‌شود، بخش‌های استانی و شهرستانی هم در راستای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند و این تلاش به این معناست که مردم به اقتصاد مقاومتی احساس نیاز کنند نه اینکه به عنوان یک بخشنامه و بنر باشد.

صالحی امیری با بیان اینکه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی به معنای عبور از سطح دولت به سطح مردم است گفت: در این اقتصاد نیاز مردم تعریف می‌شود نه نیاز دولت بر این اساس نهادهای فرهنگی قدم‌های موثری را در این زمینه برداشته و توانستیم حمایت بسیاری از اصحاب فرهنگ داشته باشیم، بر این اساس در سال گذشته نزدیک به 500 میلیارد تومان اعتبار برای اصحاب فرهنگ و مطبوعات دریافت کردیم.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ در کشور گفت: 750 تن از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی از سراسر کشور در کنگره بزرگ وزارت خانه فرهنگ و ارشاد شرکت کردند که یکی از اهداف این کنگره تبیین سیاست‌های حوزه فرهنگ و بخش مجازی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در این کنگره بزرگ نزدیک به 28 محور از سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تبیین می‌شود که بر این اساس سال 96 سال جهش فرهنگی، توسعه فرهنگ و رسیدن به وعده‌های دولت در بخش فرهنگ است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار