فعالیت ۴۰ هزار نیرو در شوراهای حل اختلاف کشور

معاون قوه قضائیه گفت: ۴۰ هزار نیرو در شوراهای حل اختلاف کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛معاون قوه قضائیه و رئیس شورای حل اختلاف کشور در آیین تقدیر و تکریم سفیران صلح در گرگان گفت: از این تعداد 13هزار نفر از آنان دارای بیمه هستند و تلاش می شود این افراد به زودی بیمه تکمیلی شوند.

حجت الاسلام احمدی میانجی افزود: قرار بود شورای حل اختلاف برای مردم رایگان و یا کم هزینه باشد اما امسال هزینه دادرسی این شورا با هزینه دادرسی در دادگستری برابر شده است

وی ادامه داد: سال آینده 3 هزارو200نفر در قوه قضائیه جذب خواهد شد که بیش از600نفرسهمیه شورای حل اختلاف خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی میانجی اضافه کرد: طبق قانون آمده هر کس در آزمون استخدامی دادگستری شرکت کند و قبول شود سوابق خدمتی شورای آنها محسوب می‌شود و از نظر بیمه هم موضوع محاسبه می‌شود اما آنهایی که استخدام نشدند و در آزمون قبول نشده‌اند، با تامین اجتماعی مطرح کردیم که سابقه را محسوب کنند که آنها موضوع را پذیرفتند که از سال 1387 به بعد را در سوابق افراد محاسبه کنند.

وی بیان کرد: مصوب شد که سابقه با 60 قسط از افراد پذیرفته شود و حتی موضوع مطرح شد که قوه قضائیه این مبلغ را پرداخت کند که این بودجه برای قوه وجود ندارد.

حجت الاسلام احمدی میانجی گفت: در قانون آمده که هرچه شوراهای حل اختلاف درآمد دارد به خودمان بازگردد اما مجلس و دولت هیچ درآمدی را به ما باز نمی‌گرداند.

وی اضافه کرد: امسال، 241 میلیارد تومان تا اول اسفند ما به حساب خزانه پول پرداخت شده و در نهایت گفتند که 10 درصد آن را به شما می‌دهیم و اگر هم این اتفاق بیافتد باز هم ما خوشحال هستیم.

حجت الاسلام احمدی میانجی گفت: نمایندگان مجلس به راحتی می‌توانند این مشکل را حل کنند و 100 درصد درآمد را باید به ما برگردانند که تا کنون این اتفاق نیافتاده است.

رئیس کل دادگستری هم گفت: امسال با مشارکت شوراهای حل اختلاف استان 132زندانی از زندان آزاد شدند و 7 نفر از اعدام نجات پیدا کردند.

هادی هاشمیان افزود: امسال میزان پرونده های ورودی به دادگستری گلستان 18 هزار مورد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین امسال در مقایسه با سال گذشته، 8 درصد ارجاع پرونده ها به شورای حل اختلاف بیشتر شده است .

هاشمیان اضافه کرد: از سال 81 تاکنون یک میلیون و513 هزار پرونده در شوراها حل اختلاف استان بررسی شده است.

وی گفت: بیش از 50 درصد پرونده های ارجاعی به دادگستری های استان در شعب صلح وسازش بررسی و به صلح ختم می شوند.


 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۰۷:۵۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
کاش لااقل به نارضایتی مردم در خصوص عملکرد شورای حل اختلاف توجه شود و از افراد باسوادتری در مورد قضا در این شوراها استفاده میشد