چگونه سنبل بکاریم؛

تهیه «سنبل» هفت سین 96، ایده‌های فوری فوتی + تصاویر

چیدن سفره هفت سین یکی از رسوم زیبای ایرانی‌ها در آغاز سال نو می‌باشد، یکی از کارهای جالب و مقرون به صرفه تهیه اجزای مختلف این سفره در خانه است، در این گزارش با کاشت سنبل آشنا خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گل سنبل از پیاز این گل رشد پیدا می‌کنند و پس از جوانه زدن شکوفه‌هایی زیبا و عطری خوشبو دارد، اگر از طرفداران رشد گل و سبزه در خانه هستید می‌توانید اینبار با استفاده از یک ظرف شیشه‌ای بلند و لبه تنگ گل سنبلی زیبا برای سفره هفت سین خود آماده کنید.
 
روش پرورش سنبل در آب به شیوه زیر است:
ابتدا پیاز سنبل به تعدادی که می‌خواهید را تهیه کنید، پیشنهاد می‌شود از سه الی چهار ماه قبل از عید این کار انجام شود، زیرا پیاز سنبل دیر ریشه می‌زند.
 
پیاز‌ها را در یک ظرف و مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید، حرارت و نور خورشید در این زمان باعث خراب شدن پیاز سنبل می‌شود، دمای مطلوب در این بازه زمانی بین ۳۵ الی ۴۵ درجه فارنهایت است.
 
تهیه «سنبل» هفت سین 96، ایده‌های فوری فوتی + تصاویر 

اگر پیاز‌ها را در یخچال نگهداری می‌کنید مراقب باشید زیرا بو و اسید میوه‌ها باعث خرابی و پوسیدگی پیاز سنبل می‌شود.
 
در عین حال منجمد کردن و قراردادن سنبل در دمای بسیار پایین نیز به پیاز آن آسیب می‌رساند و آن را خراب می‌کند.
 
در این مرحله بدون دستکش به پیاز سنبل دست نزنید، زیرا می‌تواند باعث خارش و سوزش پوست دست شما شود.
 
تهیه «سنبل» هفت سین 96، ایده‌های فوری فوتی + تصاویر 
 
در اواخر زمستان پیاز سنبل را خارج کرده و داخل یک طرف شیشه‌ای بلند و استوانه‌ای که لبه بالایی آن تنگ است قرار دهید، ظرف را از آب سرد پر کنید به طوری که بخش پایینی پیاز داخل آب قرار بگیرد.
 
قرار گرفتن بخش زیادی از سنبل داخل آب باعث می‌شود تا پیاز آن دچار پوسیدگی شود، هر هفته دو بار آب گلدن شیشه‌ای را تغییر دهید تا زمانی که پیاز سنبل ریشه بزند.
 
تهیه «سنبل» هفت سین 96، ایده‌های فوری فوتی + تصاویر 
 
به تدریج با رشد بیشتر ریشه پیاز سنبل گلدان را به یک مکان روشن‌تر و گرمتر ببرید و پس از اینکه ساقه به ارتفاع ۲ اینچی رسید گلدان را عوض کنید و پیاز را به یک گلدان بزرگتر، اما به همان شکل قبلی منتقل کنید.
 
گلدان را پس از یک هفته به مکانی گرمتر و در مجاورت نور خورشید منتقل کنید تا ساقه آن بلند‌تر شده و شاخه‌ها و شکوفه‌ها جوانه بزنند.
 
اگر می‌خواهید گل سنبل شما به یک سمت خم نشود می‌توانید از یک پایه چوب نگهدارنده برای ساقه استفاده کنید، همچنین به طور روزانه گلدان را بچرخانید تا از یک سو به سمت خورشید خم نشود.
 
قرار گرفتن مستقیم گل سنبل در مجاورت نور خورشید باعث پژمرده شدن آن می‌شود به همین دلیل توصیه می‌شود این گلدان در نور غیر مستقیم خورشید قرار بگیرد.
 
آب موجود در گلدان شیشه‌ای را بایدبه طورمداوم تعویض کنید و متناسب با رشد سنبل از گلدان‌های بزرگتری استفاده کنید.
 
رشد سنبل به این روش می‌تواند باعث رشد بیشتر این گل و ماندگاری طولانی‌تر آن به نسبت روش‌های عادی شود.‌
 
می‌توانید از گلدان‌ها و پیازهای بیشتر گل سنبل برای رشد تعداد بیشتری از این گل زیبای بهاری استفاده کنید.
 
تهیه «سنبل» هفت سین 96، ایده‌های فوری فوتی + تصاویر 
 
منبع: wikihow
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.