از ابتدای سال95 تاکنون؛

شوش، انتخاب 20 هزار گردشگر خارجی برای سفر

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 هزار گردشگر خارجی از 45 کشور جهان دیدن از شهرستان شوش و آثار باستانی آن را برای سفر انتخاب نمودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سعید دیناروند، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش بیان کرد: سفر گردشگران خارجی به شهر باستانی شوش از ابتدای امسال تاکنون قابل توجه بوده و روند ورود گردشگران خارجی علاقه مند به تاریخ و تمدن ایران باستان همچنان رو به افزایش است.

وی اظهار داشت: بیشتر این گردشگران از کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، لهستان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، چین و کره جنوبی ،استرالیا، هند، ترکیه، پاکستان، نیوزیلند، کوبا، هلند، سوئیس، اتریش، عراق و کویت بودند.

دیناروند افزود: این گردشگران در سفر به شوش از ظرفیت های گردشگری زیارتی، باستانی و طبیعی شوش از جمله حرم دانیال نبی (ع) و دعبل خزاعی، قلعه تاریخی شوش، موزه شوش، زیگورات چغازنبیل، شهر شاهی، شهر صنعتگران، آپادانا و 3 رودخانه شاوور، دز و کرخه دیدن کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش با بیان افزایش 20 درصدی سفر گردشگران خارجی به شوش نسبت به سال قبل خاطرنشان کرد: انتظار می رود در تعطیلات نوروز امسال نیز شهرستان شوش میزبان خوبی برای مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور باشد.

وی اذعان داشت: بیش از یکصد محوطه تاریخی در شهرستان شوش وجوددارد که تاکنون 35 اثر ثبت ملی شده و20 محوطه دیگر نیز پرونده آن ها تکمیل شده وسال آینده ثبت ملی خواهند شد وتا 2 سال آینده مابقی محوطه ها ثبت خواهند شد که این موضوع در کشور کم نظیر است.

سعید دیناروند همچنین به برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در تعطیلات نوروزی برای گردشگران و مسافران نوروزی خبر داد.

سال گذشته افزون بر 15 هزار گردشگر خارجی از کشورهای مختلف در سفر به ایران از جاذبه ها و آثار تاریخی شوش در خوزستان دیدن کردند.

شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بود.

زیگورات چغازنبیل که نخستین اثر باستانی ایران در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی شوش و 20 کیلومتری هفت تپه در شمال خوزستان واقع است و در سال 1979 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو  به ثبت رسید.

قلعه شوش که به قلعه فرانسوی ها نیز شهرت دارد از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است که در سال 1897 میلادی روی بلندترین نقطه شهر شوش با استفاده از آجرهای به دست آمده از حفاری شوش و تعدادی از آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل به دست معماران دزفولی بنا شده است.

محوطه باستانی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران تیر پارسال در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز خوزستان قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
ای کاش شهردار محترم شوش کمی هم به فضا و مبلمان شهری شوش اهمیت میداد متاسانه برخلاف تصور همه شوش خرابه ای بیش نیست و اصلا به اندازه ارزش و قدمت آن به این شهر رسیدگی نمی شود
اثار باستانی را خیلی راحت میشه با قرار دادن چند گلدان و نورپردازی مناسب جذاب تر کرد که متاسفانه میراث فرهنگی هم در این امر کوتاهی می کنند کاش این مسئولین کمی هم از مدیریت اصفهانی ها ،شیراز،یزد و... یاد بگیرند.