نخست‌وزیر مجارستان پناهجویان اروپا را "اسب تروآی تروریسم" خطاب کرد

نخست وزیر مجارستان ادعا کرد تروریست ها در قالب پناهجو پا به خاک اروپا می‌گذارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، «ویکتور اربان»، نخست وزیر مجارستان، پناهجویان اروپا را به "اسب تروآی تروریسم" تشبیه کرد و گفت تروریست ها در قالب پناهجو وارد خاک اروپا می شوند.

وی که از حامیان جدی سیاست های ترامپ است، اخیرا دستور داده تا امنیت مرزهای جنوبی مجارستان را در برابر ورود پناهجویان به خاک این کشور تقویت کنند.

اربان مدعی است ورود پناهجویان مسلمان به اروپا تهدیدی جدی برای فرهنگ و هویت مسیحیت است. وی در جمع مرزبانان این کشور اظهار کرد: «پناهجویانی که به اروپا می آیند، نمی خواهند با معیارهای اروپایی زندگی کنند و بر اساس فرهنگ و رسوم ما عمل کنند.»

وی افزود: «ما هم اکنون در محاصره پناهجویانی هستیم که برای رسیدن به یک زندگی بهتر به اروپا سرازیر شده اند. موج مهاجرت کندتر شده اما هنوز خاتمه نیافته است. ما باید تا می توانیم مرزهای خود را در برابر ورود پناهجویان تقویت کنیم.»

مجارستان در سال 2016 از میان 29432 پناهجویی که از این کشور درخواست پناهندگی کرده بودند، تنها 425 نفر را پذیرفت. در سال 2015 نیز با درخواست پناهندگی 502 نفر موافقت شد. این درحالی است که آلمان در سال 2015، 890 هزار پناهجو را پذیرفت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار