بندرعباس؛

کشف بیش از 70 گرم طلای غیر استاندارد

مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا کنون 77 گرم طلای غیر استاندارد در استان کشف و توقیف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان افزود: این طلاها که شامل انواع پلاک  سکه و گوشواره است در  250 بازرسی از 29 واحد عرضه متخلف این مصنوعات کشف شد.
 
وی افزود: مصنوعاتی مانند طلا و نقره دارای استاندارد ملی ایران به شماره 2132 است ، که کلیه این مصنوعات باید عیاری منطبق با عیارهای رسمی ایران داشته باشند.
 
مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: در این گونه مصنوعات عیار طلا که یک عدد سه رقمی است و کد شناسایی کارگاه که اولین حرف لاتین استان محل تولید است بصورت اختصاری و خوانا برروی طلا حک می شود.
 
باقرزاده همایی افزود: مردم باید هنگام خرید به نشانه گذاری استاندارد طلا دقت کنند زیرا بیشترطلاها ی بدون نشانه گذاری از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و دارای عیاری پایین تر از حد استاندارد هستند.
 
 وی گفت: به کلیه تولید کنندگان و توزیع کنندگانی که مصنوعات و یا فاکتورهای خود را بدون کدشناسایی عرضه می کنند برای بار اول اخطار کتبی و در صورت عدم اقدام یا تکرار موارد ضمن جمع آوری و توقیف مصنوعات غیر قانونی پرونده واحد متخلف به مراجع قانونی ذیصلاح ارسال می شود.
 
اتنتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.