استمداد قطر از پاکستان برای تامین امنیت بازی‌های جام جهانی 2022

مقامات قطر از ارتش پاکستان خواستند در تامین امنیت بازی‌های جام جهانی فوتبال سال 2022، آنها را یاری دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه داون پاکستان؛ در سفر ژنرال "قمر جاوید باجوا"، فرمانده ارتش پاکستان به قطر، "شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی"، نخست وزیر قطر، از او خواست پاکستان در تامین امنیت بازی‌های جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۲ به قطر کمک کند.

"ناصر بن خلیفه آل ثانی" از ژنرال ارتش پاکستان خواست تجربیات ارزنده خود را در حوزه عملیاتی و امنیتی به نیروهای قطری آموزش دهد. نخست وزیر قطر همچنین از پاکستان درخواست کرد نیروی انسانی مورد نیاز را برای تامین امنیت جام جهانی ۲۰۲۲ در اختیار قطر قرار دهد.

این مقام قطری از تلاش پاکستان در جهت برقراری امنیت در منطقه قدردانی کرد و گفت: مردم قطر ارزش زیادی برای مردم پاکستان قائل هستند و به تعهد آنان برای کار در قطر اعتماد دارند.

نخست وزیر قطر در ادامه تاکید کرد دو کشور همکاری‌های مفیدی در زمینه امنیت سایبری، تولیدات دفاعی و تسهیل رفت و آمد میان شهروندان خواهند داشت. 

شهروندان پاکستانی زیادی به عنوان نیروی کار در کشورهای مختلف خلیج فارس از جمله قطر مشغول به کار هستند.

فرمانده پاکستانی نیز از مواضع قطر نسبت به کشورش تشکر کرد و اطمینان داد اسلام‌آباد آمادگی کامل دارد تا در تمام زمینه‌های ممکن با دوحه همکاری‌های لازم را داشته باشد.

سفر ژنرال قمر جاوید باجوا به دوحه دو روز به طول انجامید و علاوه بر ملاقات با نخست وزیر، با "خالد بن محمد العطیه"، وزیر دفاع، سرلشگر "محمد علی غنیم الغنیم"، فرمانده نیروی زمینی، سپهبد "غنیم بن شاهین الغنیم"، رئیس ستاد ارتش، و سرلشگر "هزاع بن خلیل الشهوانی"، فرمانده گارد سلطنتی قطر، دیدار و گفتگو کرد.

ژنرال باجوا در ملاقات با هر یک از مقامات قطری، تاکید کرد ارتش پاکستان اهمیت زیادی برای همکاری‌های دفاعی با قطر قائل است و اسلام‌آباد اطمینان دارد تقویت این همکاری‌ها تاثیر مثبتی بر روابط دوجانبه و امنیت منطقه خواهد گذاشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار