همایش مقابله با تحریف تاریخ معاصر و تطهیر پهلوی؛

باید توجه نسل جوان را معطوف انقلاب و اهداف آن کنیم/ رهبر ما کتابخوان‌ترین رهبر جهان است

نسل نوجوان و جوان وقتی متوجه این انقلاب و اهداف آن خواهد شد که ما با همدستی یکدیگر برای این مهم تلاش کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

باید توجه نسل جوان را معطوف انقلاب و اهداف آن کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش مقابله با تحریف تاریخ معاصر و تطهیر پهلوی عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام شیخ محمدحسن رحیمیان؛ رئیس هیئت امنای مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مهندس میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و دکتر مهدی اسماعیلی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، در حوزه‌ی هنری برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم میثم نیلی مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی اظهار داشت: قبل از هر چیز تشکر می‌کنم از اساتید انقلابی متعلق به گفتمان انقلاب اسلامی که در برنامه‌ها و نشست‌های قبل از این همایش شرکت داشتند و حضور موثرشان مقدمه‌ای شد تا حرکتی برای مومنان اتفاق بیفتد که ان شاالله این حرکت ادامه‌دار باشد.

وی افزود: همچنین لازم می‌دانم از مجموعه ‌حوزه هنری، انجمن قلم، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،انتشارات شهرستان ادب، موسسه مطالعات تاریخ معاصر و دوستانمان در نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و همچنین نویسندگان و ناشران انقلابی و خانواده‌های آن‌ها کمال تشکر را داشته باشم که در محقق شدن این مهم به ما یاری رساندند.

نیلی ابراز داشت: یکی از اهداف برگزاری این جمع مومنانه این است که نویسندگان و ناشران با انگیزه و دارای روحیه انقلابی بر آن شوند که در سال‌های آینده آثاری را به صورت موثر، دوست داشتنی و خواندنی برای نسل نوجوان و جوان ما ارائه دهند، نسلی که انقلاب شکوهمند اسلامی را درست درک نکرده و امام آن را ندیده است.

وی تصریح کرد: نسل نوجوان و جوان وقتی متوجه این انقلاب و اهداف آن خواهد شد که ما با همدستی یکدیگر برای این مهم تلاش کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم که نتیجه آن رضایت الهی و نارضایتی دستگاه طاغوت و استکبار خواهد بود.

نیلی در ادامه گفت: امیدوارم این نشست آغازی برای قیام‌های فردی و جمعی و دامن زدن به تولیدات خواندنی این حوزه و مقابله با طاغوت باشد. در این راستا حمایت‌های مادی نیز برای ناشران و نویسندگانی در نظر گرفته شده که آثارشان از حداقل استانداردهای لازم برای مخاطب عامه‌پسند برخوردار باشد. لازم به توضیح است که ناشران و نویسندگانی که دغدغه انقلابی دارند طبیعتا به انگیزه مادی نیازی نخواهند داشت، اما این انجام وظیفه‌ای است که باید توسط دستگاه‌های فرهنگی و حمایتی انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به فضل خداوند در مجمع ناشران انقلاب اسلامی این امکان وجود دارد که از آثار فاخر و درجه یک انقلابی این حوزه حمایت شود و امیدوارم هر چه زودتر شاهد آن  باشیم که کتاب ها و هندبوک‌های نیروهای انقلابی مورد مطالعه نوجوانان و جوانان کشور قرار گیرد و روحیه انقلابی‌گری بیش از پیش در جامعه رونق یابد. 

در ادامه این همایش شیخ محمدحسن رحیمیان اظهار داشت: در آغاز به عنوان یک خادم کوچک وظیفه خود می‌دانم از همه عزیزان و سرورانی که در این مقوله بسیار مهم و سرنوشت ساز در سنگر تالیف و کتاب خدمت کرده و می‌کنند صمیمانه سپاسگزاری کنم، هر چند تشکر امثال بنده به عنوان یک وظیفه است که بر عهده ماست و سپاس و تشکر واقعی شما از جانب کسی است که برای او کار می‌کنید و پاداش الهی شما محفوظ خواهد ماند.

وی افزود: ما افتخار زندگی کردن در کشوری را داریم که رهبر آن کتابخوان ترین رهبر دنیاست. رهبری که اهل مطالعه، مروج و پشتیبان کتاب و کتابخوانی است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

رحیمیان ادامه داد: الان ما در موقعیتی هستیم که یک جنگ تمام عیار میان جبهه حق و باطل در جریان است که یکی از عرصه‌های آن فرهنگ و به صورت خاص‌تر عرصه کتاب است. همچنین یکی از اهداف دشمن تحریف تاریخ است که مسئله جدیدی نیست و از صدر اسلام وجود داشته و در زمان ما هم در جریان است. یک جریان مستمر که باید مراقب باشیم و نقش خود را در آن به خوبی ایفا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما با 38 سال تاخیر اقدام به مقابله با این مسئله کرده‌ایم و دشمن نیز از این غفلت جهت محو کردن آثار ضعف، خیانت‌ها و جنایت‌های پهلوی به خوبی استفاده کرده است. به هر حال این مسئله‌ای است که ما وظیفه مهمی در قبالش داریم و باید در چنین مقطع مهمی وظیفه خود را که دفاع از انقلاب و نشان دادن چهره پلید رژیم پهلوی است به خوبی بشناسیم و در زمان خود و بدون تاخیر بدان عمل کنیم، چرا که در غیر این صورت اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

دکتر مهدی اسماعیلی نیز در این همایش ابراز داشت: ما در محافل دانشگاهی هم بحث مقابله با پهلوی را به عنوان یک دغدغه احساس می‌کردیم. در این راستا در دهه اخیر موجی از سوی جوامع غربی به راه افتاده است که ما نسبت به آن غفلت ورزیده‌ایم و بعضی از خناس از این غفلت سوءاستفاده کرده، تریبون دشمن شده و به این فضای نادرست دامن زده‌اند.

وی افزود: نویسندگان و ناشران می‌توانند منشا بسیار خوبی باشند و از طریق آنها شاهد برکاتی پیرامون این مسئله باشیم که در نشست هایی که با حضور این عزیزان داشتیم به موارد خوبی دست پیدا کردیم. دوستان نگاهشان این بود که کار تنها به حوزه نشر منحصر نشود و این تنها نقطه آغازی برای سایر حوزه ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: تدوین نقشه راه به جهت مدیریت و هدایت هر چه بهتر این کار و نیز موضوع ترجمه یعنی ترجمه آثار دیگران و ترجمه آثاری برای دیگران هم از دیگر مواردی است که ان شاءالله در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است؛ در پایان این همایش فیلم «ماجرای نیمروز» نمایش داده شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار