یزد؛

گام‌های نهایی برای تبدیل شدن فرودگاه یزد به تنها فرودگاه دارای گواهینامه بین‌المللی

فرودگاه یزد نخستین گواهینامه سازمان بین المللی هوانوردی در ایران را دریافت می کند.

 به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  عباس محمدی مدیرکل فرودگاه‌های استان یزدگفت:گام‌های نهایی برای تبدیل شدن فرودگاه یزد به تنها فرودگاه دارای گواهینامه بین‌المللی در کشور برداشته شده و تنها 2 ایراد ممیزان مانده که بزودی برطرف می شود.

 محمدی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به فعالیت های انجام شده در این مجموعه افزود: هم اکنون هیچ‌یک از فرودگاه‌های کشور حتی فرودگاه‌های بزرگی نظیر مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره)، گواهینامه بین‌المللی از ایکائو یا سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای دریافت این گواهینامه از چندی پیش رقابتی بین چند فرودگاه در کشور آغاز شد و بازرسی‌های مربوط به ممیزی و اعطای این گواهینامه نیز در چند نوبت انجام شده است، افزود: یزد در رقابت با فرودگاه های شیراز و بندرعباس در حال رفع اشکالات گرفته شده از سوی ممیزان است.

مدیرکل فرودگاه های یزد تصریح کرد : به همین منظور جابجایی یک هواپیمای آنتونوف قدیمی ، 18 کیلومتر رنگ آمیزی با 16 تن رنگ و بر اساس استانداردهای روز جهان را انجام داده ایم و امیدواریم با رفع اشکال دکل هلال احمر و اتوبوسرانی هر چه زودتر این گواهینامه را دریافت کنیم.

محمدی یادآور شد: کسب این گواهینامه که برای نخستین بار در تاریخ هوایی کشور انجام می شود علاوه بر وجهه اجتماعی ، به کسب درآمدهای اقتصادی برای استان نیز کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حجم کار بسیار گسترده و به صورت جهادی از سوی کارکنان انجام شده است، افزود: اکنون 98 درصد راه طی شده و با رفع برخی موانع می‌توانیم گواهینامه خود را دریافت کنیم .

مدیرکل فرودگاه شهید صدوقی یزد در ادامه با بیان اینکه نصب سامانه ILS، نصب سیستم SITTI و نصب سیستم روشنایی پالس را انجام داده ایم گفت: برای تهیه تجهیزات این سه سیستم 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه نصب سامانه ILS برای استفاده در مواقع پایین بودن دید در مه و غبار است ، ادامه داد: با نصب این سامانه در مرحله نخست دید در 1200متر ، در مرحله دوم 800 متر و در مرحله سوم نیز 550 متر شود که تا آخر شهریورماه محقق می شود.

محمدی افزود: با نصب این سیستم ، فرودگاه یزد در ترازفرودگاه هایی همچون مشهد ، مهرآباد و امام خمینی قرار می گیرد با این تفاوت که آنها با توجه به وسعت بیشتر چند سیستم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه روزانه به طور میانگین 9 پرواز و هفته‌ای 66 پرواز در فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد انجام می شود ، از راه اندازی 2 پرواز جدید خارجی در فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد ظرف یک هفته آینده خبر داد.

مدیرکل فرودگاه های یزد گفت:هم اکنون تنها 2 پرواز خارجی آن هم به مقصد عراق از یزد انجام می شود و ظرف هفته آینده به مناسبت ایام نوروز و افزایش سفرها، 2پرواز دیگر در فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد راه اندازی می شود.

وی پیرامون قیمت بلیط هواپیما و بالاتر بودن نرخ در یزد نسبت به مسافت پرواز نیز خاطرنشان کرد: قیمت ها شناورسازی شده یعنی در روزهایی که سفر کمتر انجام می شود قیمت ها ارزان و روزهایی که سفرها زیاد است، قیمت چند برابر می شود.

فرودگاه شهید آیت الله صدوقی یزد با 1230 متر ارتفاع از سطح دریا در اراضی مسطحی به مساحت 575 هکتار در غرب شهر یزد واقع است و حدود 10 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.

این فرودگاه هم اکنون میزبان نشست و برخاست هواپیماهای شرکت‎های هواپیمایی کیش‌ایر، آسمان، ایران ایر، آتا ، نفت،ایرتور، تابان و زاگرس در مسیرهای تهران- مشهد- اهواز- کیش - بندرعباس- بغداد و نجف است.

امسال در مجموع 600 هزار مسافر در قالب 6 هزار پرواز از یزد جابجا شده اند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار