هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتسال؛

گيتی پسند يک گام تا پايان حسرت سه ساله/ اميد تعقيب كنندگان به گامهای لرزان گيتی پسند

در حساس ترين ديدار هفته بیست و ششم ليگ برتر فوتسال تيم های اول تا چهارم لیگ برتر فوتسال باید برای تعیین قهرمان به مصاف رقبا بروند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی مسابقات لیگ برتر فوتسال به هفته پایانی رسیده است که روی کاغذ 4 تیم گیتی پسند اصفهان، دبیری تبریز،مس سنگون و ملی حفاری اهواز شانس دارند. در این میان شانس تیم صدر نشین گیتی پسند از دیگر تیم ها بیشتر است. بازی های هفته بیست و ششم فردا چهارشنبه 18 اسفند ماه به طور همزمان و ساعت 16 در 7 شهر برگزار می شوند و باید دید کدام تیم موفق می شود جام قهرمانی را به خانه ببرد. در پایین جدول اما تکلیف روشن است و 2 تیم طرح و توسعه الوند قزوین و دانشگاه آزاد تهران سقوط خود به لیگ یک را قطعی کرده اند.

گیتی پسند اصفهان – یاسین پیشرو قم

شاید 6 الی 7 هفته پیش همگان تصور می کردند که شاگردان رضا لک بتوانند قهرمان زود هنگام مسابقات بشوند اما در هفته های پایانی ورق برگشت و فاصله گیتی پسند با تیم های دیگر بسیار کم شد و در هفته آخر گیتی با تیم دوم جدول تنها یک امتیاز فاصله دارد. در این دیدار گیتی پسند میزبان یاسین پشیرو قم است و اگر شاگردان رضا لک پیروز این دیدار باشند می توانند در خانه جشن قهرمانی را برگزار کنند. از سوی دیگر یاسین پیشرو قم بعد از حواشی و کشمکش های فراوان بین مسئولان تیم و هیئت فوتبال قم مشکلاتش حل شد و در این بازی شرکت می کند، البته شاگردان حیدریان در هفته های گذشته اصلا فرم خوبی نداشته اند. یاسین پیشرو بازی رفت در خانه را حساب 6 بر 2 به گیتی پسند واگذار کرد.

شهروند ساری – تاسیسات دریایی تهران

تیم شهروند در حالی این هفته میزبان تاسیسات دریایی است که از 3 بازی گذشته خود تنها یک بازی را برده است و این دیدار تاثیری بر روی این جایگاه این تیم ندارد. ثمره این تیم در لیگ امسال 11 برد،4 مساوی و 10 باخت بوده است و با دریافت 90 گل یکی از بدترین خطوط دفاعی لیگ را داراست. از سوی دیگر تاسیسات نیز برای حفظ رده پنجم جدول می جنگد، باید قبول کرد لیگ امسال برای شمسایی و شاگردانش بسیار بد تمام شد و آنها هم اکنون به فکر سال آینده و حضور قدرتمند در مسابقات فصل بعد هستند. دیدار رفت این 2 تیم با حساب 2 بر یک به سود تیم تاسیسات دریایی خاتمه یافت.

دبیری تبریز – آذرخش بندرعباس

تیم رده دومی دبیری تبریز تنها یک امتیاز با صدر نشین مسابقات فاصله دارد و با توجه به شرایط تیم آذرخش و قطعی شدن ماندن آنها در مسابقات لیگ برتر فوتسال به نوعی شاگردان اصغری مقدم کار آسانی را در پیش دارند. البته آنها باید نیم نگاهی به اصفهان نیز داشته باشند. دبیری با دو بردی که در دو دیدار اخیر خود کسب کرده، خود را به یک امتیازی صدرنشین رسانده اما در صورت شکست مقابل آذرخش و نیز پیروزی مس سونگون و حفاری، با رده چهارمی، فصل را به پایان می‌برد.

مقاومت البرز – ملی حفاری اهواز

شانس حفاری نسبت به دیگر رقبا برای قهرمان شدن کم رنگ تر است اما باید توجه داشت در فوتسال همه چیز امکان دارد، شاگردان علاسوند که در نیم فصل دوم افت کردند دوباره توانستند خود را پیدا کنند و در هفته های پایانی به فاصله 3 امتیازی صدر جدول برسند. این تیم هفته گذشته در یک بازی پر حاشیه در اهواز صدر نشین مسابقات یعنی گیتی پسند را با حساب 3 بر یک شکست دادند تا همه چیز به هفته پایانی کشیده شود. به نظر می رسد در آنسوی میدان رضا فلاح سرمربی تیم فوتسال مقاومت البرز آخرین حضور خود را روی نیمکت این تیم کرجی تجربه می کند و قطعا دوست دارد این بازی را با یک برد دلچسب پشت سربگذارد. تیم مقاومت هم اکنون با 21 امتیاز در رده یازدهم جدول رقابت ها حضور دارد. این دیدار در سالن انقلاب کرج برگزار می شود.

لبنیات ارژن شیراز – مس سونگون ورزقان

 دیگر بازی حساس و تاثیر گذار این هفته دیدار لبنیات ارژن و مس سنگون است، این دیدار در شهر شیراز برگزار می شود و مس بدون حضور سرمربی خود بر روی نیمکت به مصاف رقیب خود می رود. مس نیز دوست ندارد مانند سال گذشته، مقام بی‌ارزش دوم یا سوم جدول را به دست آورد،  چون دیگر فرقی با آذرخشِ رده دوازدهمی ندارد و نمی‌تواند به جام باشگاه‌های آسیا برود، مگر اینکه اتفاقات دیگری رقم بخورد. اعضای این تیم هم به شکست گیتی‌پسند و نیز توقف دبیری دل بسته‌اند تا جام را به خانه ببرند. تا اینجای کار، درخشش علیرضا صمیمی در دروازه مس و داشتن کمترین گل خورده لیگ نیز رتبه‌ای بهتر از رده سومی برای نماینده تبریز به ارمغان نیاورده است. مس دیدار رفت را حساب 2 بر یک پیروز شد.

شهرداری ساوه – فرش آرا مشهد

شهرداری ساوه به شدت به دنبال به دست آوردن رده پنجم است تا بتواند لیگ را بالاتر از مدافع عنوان قهرمانی یعنی تاسیسات دریایی تهران به پایان برساند. قطعا خود بازیکنان شهرداری نیز حسرت این را می‌خورند که چرا بردهای این تیم زودتر آغاز نشد تا اکنون جزو بالانشینان جدول رده‌بندی باشند. از سوی دیگر فرش آرا نیز به دنبال به پایان رساندن لیگ با یک برد شیرین است. فرش‌آرا اما امسال به مراتب از تیمی که سال گذشته به دنبال فرار از سقوط بود، عملکرد بهتری از خود نشان داد ولی پایان کار مشهدی‌ها در این فصل، رتبه‌ای بهتر از رده هفتم جدول نخواهد بود، رتبه‌ای که در گرو پیروزی در خانه شهرداری ساوه و نیز شکست شهروند ساری است.

طرح و توسعه الوند قزوین – دانشگاه آزاد تهران

نبرد تیم‌های سقوط کننده دیگر اهمیتی برای هیچ کدام ندارد.دانشگاه آزاد نیز با حسین شمس و سپس دستیاران او نیز کار به جایی نبرد تا به دسته اول سقوط کند. تیم طرح و توسعه الوند قزوین که با خرید امتیاز میثاق تهران به لیگ برتر رسید، نشان داد وصله‌ای ناجور برای لیگ برتر فوتسال به شمار می‌رود و از همان اول، خود را مدعی سقوط به لیگ دسته اول نشان داد. دانشگاه آزاد هم به لطف سه امتیاز بازی مقابل یاسین‌پیشرو که کمیته انضباطی به این تیم هدیه داد، کمی به فرار از سقوط امیدوار شد، اما شکست هفته قبل مقابل دبیری در تهران، مهر تأییدی بر سقوط دانشگاه آزاد به یک سطح پایین‌تر بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
کاظم
۱۵:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
بسیار عالی
آخرین اخبار