تجلیل از مقام علمی دکتر علی اکبر صالحی

نقش رییس سازمان انرژی اتمی در تبدیل دانش به فناوری هسته ای

در مراسمی از دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛در مراسم امروز که با نام «صالح فرزانه» در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد از مقام علمی دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از کتاب زندگی نامه علی اکبر صالحی با نام « صالح فرزانه » رونمایی شد.

 
تجلیل از مقام علمی دکتر علی اکبر صالحی 
 
دکتر علی اکبر صالحی متولد چهارم فروردین ۱۳۲۸ و از نوادگان محمدصالح برغانی قزوینی است.

*ویژگی منحصر به فرد دکتر صالحی در تبدیل دانش به فناوری

حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: اگر امروز به عنوان قدرت هسته‌ای در منطقه عنوان هستیم، بستر استقلال است؛ اگر شخصیت‌هایی همچون رهبری نبودند، ظرفیت‌های علمی امروز به ثمر نمی‌نشست. 

وی افزود: انقلاب عظیم علمی بزرگ‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران است که علی‌اکبر صالحی نقش برجسته‌ای در این حوزه داشتند.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر تلاش‌های صالحی نبود، نمی‌توانستیم پیشرفت قابل چشمگیری را در حوزه دانشگاهی داشته باشیم.

ابوترابی ادامه داد: صالحی بزرگی‌های برجسته‌ای دارد که باید از او قدردانی کرد و نقش وی در دانش هسته‌ای کشور بر کسی پوشیده نیست؛ صالحی علاوه بر تراز شخصیت اول، در تولید علم ایفا کرده و به عنوان یک مدیر نقش اساسی و گام‌های بلندی برداشته است و امروز توسعه فرهنگ علمی قزوین مرهون مدیریت او است.

وی با بیان اینکه در تبدیل علم به فناوری هم از مهم‌ترین دستاوردهای صالحی است، اضافه کرد: شکل‌گیری دانش هسته‌ای در تلاش و همت علی‌اکبر صالحی است و علاوه بر جایگاه علمی باید نقش مدیریتی وی را تجلیل و تقدیر کرد.


*نقش تاریخ در به رشته تحریر درآوردن دستاوردهای دکتر صالحی
 
زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با تجلیل از خدمات دکتر علی اکبر صالحی گفت : تاریخ باید دستاوردهای دکتر صالحی را به رشته تحریر در آورد، چون سال‌ها باید بگذرد تا متوجه شویم وی چه دستاوردی برای کشور داشته است.
 
سهراب پور مشاور عالی بنیاد ملی نخبگان هم در این همایش گفت : دکتر صالحی نقش عمده‌ای در پیشرفت هسته‌ای کشور داشته است.
 
سهراب پور گفت: در بعد تخصصی هسته‌ای، اگر دکتر صالحی نبود مذاکرات به برجام منجرنمی شد، چون اعضای مذاکره کننده علم هسته‌ای نداشتند.
 
مشاور عالی بنیاد نخبگان اضافه کرد: دکتر صالحی نه تنها در داخل کشور بلکه در جهان اسلام از محبوبیت خاصی برخودار است.

*نقش موثر صالحی در به اتمام رساندن پروژه های ملی
 
نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی دیگر سخنران این همایش هم با بیان اینکه، خاندان صالحی در قزوین موجب مباهات این شهر هستند گفت : امروز به داشتن دانشمند فرزانه ای، چون دکتر علی اکبر صالحی افتخار می‌کنیم.
 
داود محمدی، راه اندازی چشمه نور و شتابگر ملی را در قزوین مدیون دکتر علی اکبر صالحی دانست و افزود: بسیاری در خاورمیانه به دنبال این پروژه مهم بودند، ولی ما خوشحالیم که این پروژه ملی در ایران و در قزوین کلید خورده است.

*قدردانی استاندار قزوین از دکتر صالحی
 
استاندار قزوین هم در این همایش گفت: باید از مدیران نادری، چون علی اکبر صالحی که وضعیت کشور را ارتقا می‌بخشند و وفاداری خود را به نظام و رهبری ثابت کرده اند قدردانی کرد.
 
همتی با بیان اینکه مگر چند نفر از مدیران حقوق نجومی دریافت می‌کردند، پرداختن به این موضوع را منحرف کردن افکار عمومی دانست.
 
استاندار با بیان اینکه تحریم یک ظلم به ملت ایران بود گفت : آبادانی کشور در پسا برجام در ریل خود قرار گرفته است.
 
دکتر جواد صالحی عضو انجمن برق آمریکا و برادر کوچکتر دکتر علی اکبر صالحی هم در این همایش گفت : شهرت و محبوبیت دو بعد جدا از هم هستند، خیلی‌ها مشهورند، اما محبوب نیستند، اما دکتر صالحی هم مشهور است و هم محبوب.
 
وی افزود: باورهای الهی و باور به علم و پیشرفت و زیبا بودن زندگی عصاره وجودی دکتر علی اکبر صالحی است.
 
مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت : دکتر صالحی هر جا بوده اند منشا خیر و برکت شده اند.
 
مهرام: گفت: ما باید سعی کنیم ارزش و کار محققین، دانشمندان و فرهیختگان را با ترازوی مادی نسنجیم و این افراد را در داخل کشور حفظ کنیم.
 
موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم گفت : دکتر صالحی در هر جایی از دنیا چه در کنفرانس ها‌ی ملی و بین المللی حضور داشته، از زادگاه خود به نیکی یاد کرده است.
 
موسی خانی گفت : یکی از بارزترین ویژگی‌های دکتر صالحی این است که سمت ها‌ی دنیایی هیچ تأثیری در روحیه وی نداشته است.
 
نصرتی شهردار قزوین هم با اشاره به رونمایی از کتاب زندگی نامه دکتر صالحی گفت : در کتاب «صالح فرزانه» که به همت بنیاد نخبگان استان قزوین و دستگاه‌های اجرایی استان زندگی‌نامه علی‌اکبر صالحی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی نگاشته شده است، نمی‌توان همه ویژگی‌های دکتر صالحی را گنجاند.
 
نصرتی گفت: هر آنچه که امروز ما در قزوین در مورد دستاوردهای انرژی هسته‌ای از جمله چشمه نور داریم به برکت دکتر علی اکبر صالحی است.
 
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، معاون دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی، وزیر امور خارجه و ریاست سازمان انرژی اتمی از سمت‌های دکترعلی اکبر صالحی است.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار