ییلدریم: بدون هماهنگی با آمریکا و روسیه به منبج حمله نمی‌کنیم

نخست‌وزیر ترکیه گفت این کشور بدون هماهنگی با روسیه و آمریکا به شهر منبج سوریه حمله نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه، می‌گوید آنکارا بدون هماهنگی روسیه و آمریکا به شهر منبج که تحت کنترل کردهاست، حمله نخواهد کرد.

ییلدریم روز دوشنبه در گفتگویی تلویزیونی گفت: «(بدون چنین هماهنگی) نتیجۀ زیادی به دست نمی‌آید و شرایط می‌تواند پیچیده‌تر شود.»

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، هفتۀ گذشته اعلام کرد زمانی که نیروهای ترکیه عملیات خود در الباب را تکمیل کنند، به‌سوی منبج حرکت خواهند کرد.

اردوغان در تاریخ 10 اسفند اعلام کرد: «اکنون زمان برای پیشروی به‌سوی منبج فرا رسیده است. این شهر متعلق به اعراب است و جای نیروهای وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (پی‌وای‎دی) و یا یگان‌های کرد مدافع خلق (وای‌پی‎جی) نیست.»

نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و شاخۀ نظامی‌اش، یگان‌های مدافع خلق، در سال گذشته میلادی شهر منبج در شمال سوریه را از اشغال داعش آزاد کردند. کردها هم اکنون تقریباً کنترل کامل مناطق شمالی سوریه و مرزهای ترکیه را در دست دارند.

آنکارا از تاریخ 24 اوت 2016 (3 شهریور 1395) در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کُردتبار می‌نامد، با اجرای عملیاتی موسوم به «سپر فرات» تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر و از شبه‌نظامیانِ گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» در مناطق تحت تسلط گروه تروریستی داعش حمایت می‌کند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار