اصفهان؛

توزیع 15 هزار بن 30 هزار تومانی بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت اصفهانی

15 هزار بن 30 هزار تومانی به مبلغ 450 میلیون تومان بین دانش‌آموزان محروم و کم بضاعت اصفهان توزیع خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان  در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد توزیع بن‌های نوروزی در بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت اظهار کرد: شهرداری اصفهان برای حمایت از محرومان برنامه دارد و امسال نیز بن‌های خرید نوروزی ویژه دانش‌آموزان ساکن در مناطق 15 گانه شهر اصفهان را در نظر گرفته که بین آن‌ها توزیع می‌شود.

مسعود مهدویان‌فر افزود: 15 هزار بن 30 هزار تومانی به مبلغ سرجمع 450 میلیون تومان بین دانش‌آموزان محروم و کم‌بضاعت اصفهان توزیع خواهد شد؛ این بن‌ها به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و خیریه‌های مربوطه تعلق می‌گیرد.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان عنوان کرد: امسال زود هنگام و از نیمه اول زمستان کار را آغاز کردیم و امروز هم در خدمت انجمن‌های خیریه هستیم تا کارت‌ها را دریافت کنند و بین دانش‌آموزان توزیع کنند.

وی مطرح کرد: در شهر اصفهان به علت تعدد و تکثر خیریه‌ها آمار دقیقی از آن‌ها نداریم و این خود یک حسن برای شهر اصفهان است؛ حدود 300 خیریه را اعلام می‌کنند که این تعداد دارای مجوز هستند و قطعاً خیریه‌هایی هم هستند که مجوز ندارند اما در زمینه خیر فعالیت می‌کنند.

مهدویان‌فر تصریح کرد: آنچه که امیدبخش است این که خیریه‌ها از نسل سنتی در حال تغییر به سبک جدیدی از خیریه‌ها هستند که تخصصی فعالیت می‌کنند؛ این خیریه‌ها می‌توانند بسیار مؤثرتر از خیریه‌هایی باشند که در تمامی زمینه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی ابراز داشت: جامعه خیران اصفهان به این رسیده‌اند که هرچه تخصصی‌تر کار کنند، بهتر است و امید است به روزی برسیم که تمامی آن‌ها تخصصی شوند و اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توانند تمامی ابعاد را پوشش و حمایت کنند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: حدود 150 خیریه با شهرداری در تماس هستند؛ شهرداری اصفهان نیز در بحث عمران کمک می‌کند و مشروط بر اینکه زمین به نام خود خیریه باشد، شهرداری در زمینه‌ مجوزهای مربوطه کمک می‌کند تا بتوانند ساختمان‌های خودشان را احداث کنند و این همکاری در سه سال اخیر حدود 20 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه تمام خیریه‌هایی که متقاضی بوده‌اند را کمک کرده‌ایم، افزود: بازارچه‌های عرضه محصولات موضوع دیگری است که تاکنون 3 بازارچه داشتیم و دیگری نیز در حال آماده شدن است؛ میانگین 30 تا 40 خیریه در این برنامه‌ها شرکت کرده‌اند و زمینه عرضه محصولات برای آن‌ها فراهم شده است.

مهدویان‌فر اذعان کرد: در این بازارچه‌ها تنها فروش محصولات نیست و یکی از اهداف این بازارچه‌ها معرفی محصولات است و یکی از محسنات این بازارچه‌ها آشنایی مردم با این خدمات است؛ از این طریق زمینه همکاری بین خیران گمنام و دیگر خیران نیز فراهم می‌شود.

وی بیان داشت: هدف دیگر از این بازارچه‌ها آشنایی مدیران با خدمات و محصولات است و در بازارچه‌ منطقه 3 و 5 ارگان‌های دولتی هدایای خود را از این بازارچه‌ها خریداری کردند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: در مناطق 2، 8، 9، 10، 11، 12 و 15 شهرداری مکان‌هایی را تعبیه کرده است تا برنامه‌ای برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایجاد کند.

وی ابراز کرد: کارت منزلت شهروندی موضوع دیگری است که از مهر ماه آغاز شد؛ این کارت ویژه 5 گروه هدف‌گذاری شده است؛ امروز حدود 10 هزار متقاضی داشته‌ایم و این در حالی است که اطلاع رسانی عمومی نکرده‌ایم و تنها ارتباط از طریق ارگان‌ها صورت گرفته است و تا امروز 5 هزار کارت توزیع شده است.

مهدویان‌فر افزود: خدماتی که روی این کارت‌ها ارائه می‌شود استفاده از اماکن فرهنگی، ورزشی، تفریحی، حمل و نقل عمومی و گردشگری مربوط به شهرداری اصفهان است که با 50 درصد تخفیف می‌توانند استفاده کنند.

وی تأکید کرد: تاکنون استقبال از حمل و نقل عمومی بیشتر بوده است اما در آینده امیدواریم از مراکز فرهنگی و تفریحی نیز استفاده بیشتری شود؛ به هر حال درخواست‌ها بیشتر از توان ما بوده است اما سعی کردیم تا حد توان حمایت کنیم.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به دنبال یاد دادن ماهی گرفتن است و این بن‌کارت‌ها نیز که توزیع می‌شود به دلیل سنتی است که در شهرداری وجود داشته است و به دنبال حفظ آن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی داریم تا بتوانیم زمینه حمایتی از خیریه‌ها داشته باشیم و یکی از گزینه‌های مد نظر ما بازار همدانیان است که اینجا را به یک بازارچه خیریه تبدیل کنیم.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار