لاریجانی مطرح کرد؛

وفاق ملی باید در راستای ساماندهی اقتصادی باشد/ افتتاح پروژه مقداد در قم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وفاق ملی در کشور باید برای تولید و ساماندهی اقتصادی باشد.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قبل از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح ۱۴ پروژه زیربنایی بنیاد برکت که در سالن اجتماعات تالار مرکزی شهر برگزار شد، طی سخنانی اشتغال‌زایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: حل مشکل اشتغال باعث می‌شود تا بسیاری از آبادانی‌هایی که دولت باید انجام دهد توسط مردم انجام شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بیکاری و نبود اشتغال باعث بسیاری از مهاجرت‌ها می‌شود، افزود: توجه به چرخه تولید یکی از مسائل بسیار مهم است و به همین دلیل در برنامه پنج توسعه و بودجه امسال برخی از نهادها مانند کمیته امداد موظف شده‌اند رویکرد امدادرسانی‌هایشان با اولویت اشتغالزایی باشد تا افراد از این طریق توانمند شوند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که وفاق ملی در کشور باید برای تولید و ساماندهی اقتصادی باشد، اضافه کرد: بحث‌های سیاسی و انتخاباتی هر ساله وجود دارد گرچه چنین بحث‌هایی در جای خود خوب بوده و نشان از مردم سالاری دینی است اما اصل موضوعی که در کشور باید متوجه همگان باشد موضوع ایجاد ساز و کار برای کار و تولید است.
 
وی بیان کرد: نباید سخنانی گفته شود که مخل بخش تولید و اشتغال باشد زیرا ساز و کار حکومت در این است که مردم با کرامت زندگی کنند و با رونق تولید قطعا صادرات هم افزایش می‌یابد.
 
لاریجانی به قم و مزیت‌های اشتغالزایی این استان اشاره و بیان داشت: رویکرد اشتغالزایی در قم رویکرد درستی است.
 
وی ادامه داد: گردشگری مذهبی، کشاورزی و بخصوص دامپروری از مزیت‌های اقتصادی استان قم است و گرچه این استان با کمبود آب مواجه است اما در این زمیه باید از آبیاری نوین استفاده شود.
 
لاریجانی بخش صنعت را در قم از دیگر مزیت‌های این استان عنوان کرد و بیان داشت: شرایط جغرافیای قم و نزدیکی به تهران و وجود راه آهن موجب می‌شود که توجه به بخش صنعت این استان جهشی صنعتی را به ارمغان آورد.
 
وی ادامه داد: قم روستاهای زیادی ندارد اما برخی از افرادی که ساکن روستاهای قم بوده‌اند و مهاجرت کرده‌اند متمول بوده و حاضر هستند تا در روستاهای خود سرمایه‌گذاری کنند که در این زمینه باید از این افراد برای توسعه و ایجاد رونق در روستاها استفاده کرد.
 
رئیس خانه ملت ابراز کرد: بنیاد برکت می‌تواند در زمینه سرمایه گذاری در روستاهای قم وارد شود تا روستاها آباد شده و مردم با مهاجرت به شهرها سرگردان نباشند.
 
وی ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قم می‌تواند افراد خبره‌ای را که توانایی ورود به بازار کار دارند را آموزش دهد و به دلیل اینکه ورود به این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری است بنیاد برکت در این زمینه در استان قم می‌تواند ورود پیدا کند تا با آموزش افراد بخشی از مشکلات اشتغال‌زایی مرتفع شود.

نظر رییس مجلس در خصوص عاقبت مونوریل


لاریجانی گفت: پروژه منوریل برای قمی‌ها به سوهان روح تبدیل شده و باید هر چه زودتر به یک جایی رسیده و در حدی که امکان دارد تکمیل شود.

افتتاح پروژه مقداد در قم

لاریجانی گفت:پروژه تقاطع غیر‌همسطح مقداد وضعیت بخشی از گره‌های کور ترافیکی قم را بهبود می‌بخشد وبا افزایش 60 هزار مترمربعی فضای سبز شهری امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و آینده‌نگری‌ها با توجه به جایگاه قم شاهد حضور بیشتر زائرین در قم باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.