اهواز؛

راه‌ اندازی سینما کانون در امیدیه

درشهرستان امیدیه مراسم راه اندازی سینما کانون شهرستان باحضور امام جمعه برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ حجت‌الاسلام مهدی علی زاده ،امام‌جمعه شهرستان امیدیه در مراسم راه‌اندازی سینما کانون شهرستان امیدیه گفت: نمایش فیلم ابزاری در راستای تعلیم و تربیت کودک و نوجوانی است که به دیدن فیلم علاقه دارند و به‌وسیله آن می‌شود مؤلفه‌های تعلیمی و تربیتی را به بچه‌ها انتقال داد.

حجت‌الاسلام مهدی علی زاده با بیان روایتی از رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: کار با کودکان و نوجوانان را همچون زمین‌های قابل کشتی دانستند که باید ابتدا استعدادهای بچه‌ها شناخته شود و سپس این استعدادها به‌مانند بذر در زمین کاشته شده؛ پرورش داده شود تا ثمر مطلوب حاصل شود.

وی در ادامه تأکید کرد: تربیت اگر بر اساس علایق بچه‌ها باشد بهتر جواب خواهیم گرفت به‌طوری‌که اگر به علایق همچون دیدن فیلم، خواندن شعر، شنیدن قصه، خواندن کتاب و ... توجه کنیم می‌توانیم از این علایق به‌عنوان ابزارهایی تربیتی در انتقال آموزه‌های درست تعلیمی و تربیتی بهترین بهره را ببریم.

فرماندار امیدیه در آیین گشایش سینما کانون این شهرستان گفت: با ظهور انقلاب اسلامی ایران شعله‌های فرهنگی نشات گرفته از قرآن کریم روشن شده است که دشمنان نظام و انقلاب از آن هراس دارند و ما باید برای حفظ و نگهداری آن فرهنگ اسلامی، قرآنی و تعالیم الهی را در کودکان و نوجوانان تقویت کنیم.

سید مهران رفیعی، کودکان را همچون لوح سفیدی معرفی کرد و افزود: مربیان می‌توانند بهترین آموزه‌های تعلیمی و تربیتی را به روی این لوح‌ها منتقل کنند تا این بچه‌ها آینده ایران اسلامی را تضمین کنند.

وی راه‌اندازی سینما کانون در شهرستان امیدیه در راستای این مهم در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان دانست و تأکید کرد: کانون کارهای ارزشمندی را تاکنون انجام داده است و ما وظیفه داریم برای ادامه این مهم در حد مقدورات با تأمین اعتبارات مالی در استان و شهرستان کانون را یاری کنیم و این کار را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.