ممنوعیت ورود حامیان تحریم رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی

پارلمان رژیم صهیونیستی قانونی را تصویب کرد که به موجب آن حامیان تحریم این رژیم از سفر به اراضی اشغالی منع می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت؛ نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) پیش‌نویس قانونی را تصویب کردند که در آن هر فردی را که از تحریم اسرائیل حمایت کرده باشد – چه افراد غیر اسرائیلی یا آن دسته از کسانی که مجوز اقامت دائم در فلسطین اشغالی را دارند- از ورود به اراضی اشغالی فلسطین محروم می‌کند.

به این ترتیب افرادی که در نهاد‌ها و موسساتی کار می‌کنند که به صراحت از تحریم رژیم صهیونیستی حمایت کرده باشند نیز مشمول این قانون می‌شوند. همچنین در بخشی از این قانون سختگیرانه آمده است وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی، وظیفه دارد از فردی که برای این رژیم یک تهدید به حساب می‌آید و یا خواستار تحریم آن شده است، سلب تابعیت کند.

این قانون با ۴۶ رای موافق در برابر ۲۸ رای مخالف در کنست به تصویب رسید. نمایندگان مخالف این قانون معتقدند اعمال چنین سختگیری به سود دشمنان اسرائیل تمام می‌شود، زیرا آن‌ها به هدفشان که ضربه زدن به ماهیت دموکراتیک اسرائیل است، نزدیک‌تر خواهند شد. 

با راه‌اندازی جنبش بین‌المللی تحریم رژیم صهیونیستی، طی سال‌های اخیر مشکلات دیپلماتیک و اقتصادی فراوانی برای این رژیم بوجود آمده است. تل‌آویو تلاش زیادی به کار بست تا جنبش تحریم اسرائیل، به ویژه درمورد کالاهای تولید شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین، را متوقف کند؛ اما تا امروز در این امر ناکام مانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار